Ara
Toplam kayıt 55, listelenen: 1-10
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ...
Electrohydrodynamic atomization (EHDA) technique for the health sector of polylactic acid (PLA) nanoparticles
(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2019)
Polylactic acid (PLA) is a kind of environmental thermoplastic polymer. Aliphatic polyesters, such as PLA, are a biocompatible polymer with mechanical properties, transparencies and non-toxic properties. These properties ...
Işık Gazetesindeki Fiske’ler Yeni Bir Edebi Tür mü?
(XI. ULUSLARARASI, 2019)
Türk Lehçeleri Sözlüğü’ne göre Türkiye Türkçesinde kullanılan “Fiske”; çırtma (Azerbaycan Türkçesi), sirtki, sirtiv (Başkurt Türkçesi), şertüv (kazak Türkçesi), çertü (Kırgız Türkçesi), çertki, çertiş (Özbek Türkçesi), ...
Türk televizyon kanallarında yabancı formatların glokalizasyonu: bir saha araştırması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)
Bu çalışma, global ölçekteki TV program formatlarının Türk televizyonlarına uyarlanması aşamasındaki süreçleri, yerelleştirme ve uygulama çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, tüm bu süreçler ...
Atatürk’ün ‘Söylev Ve Demeçleri’nde Kullandiği Türkçenin Söz Dizimsel Özellikleri
(International Balkan University, 2019)
Dil; milletin can damarı, yaşam kaynağı ve değerler yumağıdır. Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Büyük Önder, bu gerçeğin bilincinde olarak yaşamının her döneminde iletişimin vazgeçilmez aracı olan dil konusuyla ilgilenmiş; ...
Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel Ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizine Keşifsel Bir Yaklaşım
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2019)
2018 yılında dünya genelinde reklam harcamalarının 550 milyar doları aşması beklenmektedir. Yapılan bu reklamların ne kadar etkili olup olmadığı ise oldukça önem arz etmektedir. Reklam etkinliğinin ölçülmesinde kullanılan ...
Fiziksel Performans Etkisinde Mental Aktivitenin Elektrofizyolojik Bulgularının Değerlendirilmesi
(Akademik Perspektif Derneği, 2019)
Bu çalışmada, zihinsel işyükü paradigmasının yorgunluk ile ilintisine yönelik elektrofizyolojik ölçüm sonuçları iki farklı grup
üzerinden incelenmiştir. Ayrık grup olarak, sporcular ve sedanterler ele alınmış olup, bu ...
Kapari Bitkisinden Moleküler Baskılama Yöntemi ile Yüksek Saflıkta Kuersetin Eldesi
(TÜBİTAK KBAG Proje, 2019)
Biyoaktif bitki özlerinden biri olan ve yurt dışından ithal edilen kuersetin, elma, çilek, çay, fındık, kapari gibi bitkilerde bulunan flavonoidlerden olup önemli gıda maddelerinden biridir. Kuersetin molekülünün antioksidan, ...
Üniversite Öğrencilerinde Çocukluk Çağı Travması ve Yeme Tutumları
(Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 2019)
Öz
Bu çalışma çocukluk çağı travmasının ve bazı demografik özelliklerin yeme tutumları üzerindeki yordama
etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Bu kesitsel çalışmaya 612 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veriler Çocukluk
Çağı ...
Sektörel Güven Endeksleri ve BİST Sektör EndeksleriArasındaki İlişkilerin Simetrik ve AsimetrikNedensellik Analizi
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2019)
Bu çalışmada Ocak 2011-Haziran 2019 dönemi için, güven ve borsa endeksleri arasındaki
sektörel bazlı ilişkiler araştırılmaktadır. Finansal hizmet güven endeksi, hizmet sektörü güven
endeksi, inşaat sektörü güven endeksi, ...