Kategori "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı" İşletme Bölümü / Department of Business Administration İçin Listeleme
Toplam kayıt 71, listelenen: 21-40
-
IS BUSYNESS A NEW TREND AMONG WHITE COLLARS?
(ACC Publishing, 2019)When asked how their lives are, the most popular answer that people give is that they are busy all the time. Being busy indicates working long hours and lacking leisure time. While research on social status has primarily ... -
İKY Uygulamalarında Dönüşüm ve Dijitalleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi
(Melih Topaloğlu, 2023)Amaç- Bu çalışmanın amacı İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) uygulamalarında dönüşüm ve dijitalleşme ölçeğinin geliştirilmesidir. İşletmelerde insan kaynakları yönetimi işlevlerinin dijitalleşme ve dönüşümünü konu alan bir ... -
İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARINDAN DUYULAN MEMNUNİYETİN İŞE YABANCILAŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE YÖNETİCİYE GÜVENİN ARACI ROLÜ
(Mehmet Dursun Erdem, 2019)Bu çalışmanın amacı insan kaynakları uygulamalarındanduyulan memnuniyetin işe yabancılaşma üzerindeki etkisini ve buetkide yöneticiye güvenin aracılık rolünü incelemektir. Araştırmamızda,olasılığa dayalı olmayan ve herkesi ... -
İş güvencesi (İşe Başlatmama) tazminatından gelir vergisi kesintisi yapılması durumunda işverenin düzeltme talep etme hakkı
(2011)Geçerli bir sebep olmadan işçinin sözleşmesine son verilememesine “iş güvencesi” denilmektedir. 03/07/2009 tarihinden itibaren işe başlatmama (iş güvencesi) tazminatları gelir vergisinden istisna edilmiştir. Bu makalenin ... -
Kontrol odağı ve örgütsel muhalefet arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
(2016)Bu çalışmada çalışanların iş çevrelerindeki kontrol algılarının (kontrol odağının), örgütle ilgili anlaşmazlıklarını ve karşıt fikirlerini sözlü olarak ifade etme stratejileri (örgütsel muhalefet) ile ilişkisinin incelenmesi ... -
Kurumsal İtibar ile Marka Değeri İlişkisinde Reklamın Aracılık Rolü
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkide reklam değişkeninin aracı rolünü oynayıp oynamadığı incelemektir. Rekabet koşullarında kurumların sadece ürünleri (mal veya hizmet) ... -
Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması
(2015)Bu çalışmanın amacı iş yaşamındaki kuşaklar arasındaki yönetim algısı farkını saptayarak, bu algı üzerinden uygun liderlik tarzı beklentilerini açığa çıkartmaktır. Araştırmanan amacı doğrultusunda 20 ifadeden oluşan bir ... -
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2015)Bu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli ve okunulan bölüm boyutlarıyla ... -
Mobil Cüzdan Kullanım Niyeti ve Kişisel Yenilikçiliğin Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı kullanımları dünya genelinde hızla yaygınlaşmakta olan mobil ödeme sistemlerini kullanma niyetleri üzerine etki eden faktörlerin belirlen- mesi ve kişisel yenilikçiliğin bu ilişkiler üzerindeki aracılık ... -
Moda odaklı karar verme stilinin alışveriş merkezi sadakati ilişkisinde alışveriş merkezi teknolojik donanım tercih nedeni rolü
(2017)Alışveriş merkezleri tüketicilerin yaşamlarındaki değişken yaşam stillerinin gösterildiği tüketim ve sosyal paylaşım alanları olarak önemli rol oynamaktadır. Aynı zamanda, postmodern dönemlerin ortak alanları olan alışveriş ... -
MUHASEBE VE KAPİTALİZM; TANZİMAT DÖNEMİ İKTİSADİ ZİHNİYETİ VE ŞİRKET-İ HAYRİYE MUHASEBE DÜZENİ
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2019)ÖZ Günümüzde küresel boyut kazanan kapitalizmin; özellikleri, üretim biçimi ve dinamiklerinin yanı sıra ortaya çıkış tarihi de önemli bir tartışma konusudur. Ortaya çıkış tarihini belirlemek, kapitalizmin doğru ve ... -
ORTAK MARKALAMADA ALGILANAN FAYDANIN MARKA AŞKINA ETKİLERİ: HAVAYOLU ORTAK MARKALI KREDİ KARTI KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F., 2018)Markaların zenginleştirilmesinde ve genişletilmesinde kullanılan stratejiler arasında yer alan ortak markalama, havayolu şirketlerinin marka yönetiminde kullandıkları önemli bir yöntemdir. Havayolu ortak markalı kredi ...