Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ...
MUHASEBE VE KAPİTALİZM; TANZİMAT DÖNEMİ İKTİSADİ ZİHNİYETİ VE ŞİRKET-İ HAYRİYE MUHASEBE DÜZENİ
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2019)
ÖZ
Günümüzde küresel boyut kazanan kapitalizmin; özellikleri, üretim biçimi
ve dinamiklerinin yanı sıra ortaya çıkış tarihi de önemli bir tartışma konusudur.
Ortaya çıkış tarihini belirlemek, kapitalizmin doğru ve ...
İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARINDAN DUYULAN MEMNUNİYETİN İŞE YABANCILAŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE YÖNETİCİYE GÜVENİN ARACI ROLÜ
(Mehmet Dursun Erdem, 2019)
Bu çalışmanın amacı insan kaynakları uygulamalarındanduyulan memnuniyetin işe yabancılaşma üzerindeki etkisini ve buetkide yöneticiye güvenin aracılık rolünü incelemektir. Araştırmamızda,olasılığa dayalı olmayan ve herkesi ...
BDG Matrisi’nin Yönetim Muhasebesinde Kullanılabilirliği ve Karar Almadaki Rolü
(Muhasebe ve Finansman Öğretim Üyeleri Derneği (MUFAD), 2019)
Dünya ekonomisindeki gelişmeler ve teknolojik yenilikler ile birlikte, ülkelerin yanı sıra firmalar
arasındaki rekabet de artmıştır. Üretim faaliyetinde bulunan işletmelerin, küresel rekabete uyum
sağlayabilmek için, ...
HİZMET İŞLETMELERİNDE STOK MALİYETLERİ VE HİZMETİN STOKLANMASI
(2019)
Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu (TMSK)’nun, strateji olarak Uluslararası FinansalRaporlama Standartlarını (UFRS) benimsemesinin sebebi, işletmelerin gerçek finansaldurumunu, genel kabul görmüş evrensel standartlar ...
PSİKOLOJİK SÖZLEŞME İHLALİNİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ARACI ROLÜ
(Cahit AYDEMİR, 2019)
Bu çalışmanın amacı işgörenlerin psikolojik sözleşme ihlali algılarının örgütsel sessizliğe etkisini incelemek ve
kişilik özelliklerinin bu etki üzerindeki aracı rolünü belirlemektir. İlgili alan yazın incelendiğinde; ...
Sosyal İş Modelleri ve Sosyal Girişimcilik: Boğaziçi Üniversitesi Tüketim Kooperatifi Örneği
(Melih Topaloğlu, 2019)
Amaç – Sosyal ihtiyaçları karşılayan ve yeni sosyal ilişkiler ve işbirlikleri yaratan yeni fikirler sosyal
inovasyonlardır ve sosyal girişimciler aracılığıyla hayat bulmaktadırlar. Günümüzün sürekli
değişen ve gelişen ...
Babacan Liderlik Tarzının Çalışan Görev Performansı ve Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisi
(Melih Topaloğlu, 2019)
Amaç – Bu çalışmanın amacı babacan liderlik tarzının çalışanın görev performansı ve duygusal
bağlılık üzerindeki etkisinin incelemektir.
Yöntem – Araştırmada, olasılığa dayalı olmayan ve herkesi örneğe dahil edilebilme ...
Üst Düzey Yönetim Görev Unvanlarına Yönelik Üniversite Öğrencilerinin Algılarının Araştırılması
(Melih Topaloğlu, 2019)
Amaç – İş dünyasındaki Girişimci ve Üst Düzey Yönetici Unvanları sadece toplumun belli bir
kesiminde değil, genelinde yeterince anlaşılabilmiş ve tam anlamıyla kavramsallaştırılmış
değildir. İş dünyasındaki unvanlar ve ...
Kurumsal İtibar ile Marka Değeri İlişkisinde Reklamın Aracılık Rolü
(Melih Topaloğlu, 2019)
Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkide reklam
değişkeninin aracı rolünü oynayıp oynamadığı incelemektir. Rekabet koşullarında kurumların
sadece ürünleri (mal veya hizmet) ...