Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErtan, Güleren_US
dc.contributor.authorŞenocak, Alien_US
dc.date.accessioned2016-02-11T13:38:51Z
dc.date.available2016-02-11T13:38:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationŞenocak, A. (2014). Dergi tasarımında tasarım sorunları ve tasarımda doğruluk ilkeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/70
dc.description.abstractDergi tasarımında, okuyucunun öncelikle karşı karşıya kaldığı tipografik öğeler, derginin kapağında yer alan logo, sayı, yayım tarihi, farklı ülkelere göre belirlenen fiyat, ISBN numarası, o sayının içinde yer alan konuları tanımlayan başlıklardır. Ayrıca, logodan sayfa içi tasarımlarına kadar tasarım, iletişim aracı olarak bir dergi tasarımının her sayfasında varlık göstermektedir. Derginin ismi, içindekiler sayfası, sayfa içi düzenlemeleri bir dergiyi meydana getiren genel yapıdır. Dergi tasarımında tasarım logodan başlayarak kapak ve iç sayfalara kadar devam etmektedir. Tasarım, dergi içinde iletişim ortamı yaratarak okuyucuyu yönlendirmektedir. Derginin içindekiler sayfası, derginin içeriği hakkında bir duyuru olarak düşünülebilir; bu sayfa, okuyucuya konuların ve her bölümün ne olduğu ve nerede olduğunu gösterir; okuyucuyu yönlendiren ve bilgilendiren bir bölümdür. Bu sayfalar numaralandırılarak sıralandırılır. Sayfa içinde okuyucuyu, yazının başlangıcına yöneltmek için yazının başlama biçimi, içeriğe bağlı kalınarak farklı yorumlanabilir. Dergi içinde bir yazının başlığı, içeriğini biçime taşırken başka bir başlığın farklı biçim taşıması, okuyucuya farklı bir bölümle ve içerikle karşı karşıya kaldığı bilgisini iletebilmektedir. Tasarım, dergi içinde okuyucunun her sayfada karşısına çıkan görsel bir biçimdir ve Okuyucuya hem bilgiyi hem de mesajı biçime dönüştürerek iletir. Tasarımın bu özelliliği, bir derginin görsel kimlik tasarımına dönüştürmesinde yaşamsal bir öneme sahiptir. Okuyucu tasarım sayesinde neyi satın aldığını, neden satın aldığını tanımlayabilir. Bu da ürünün algılanabilirliğini ve işlevselliğini artırır. Bütün bu bilgiler doğrultusunda tez, beş bölümden oluşturulmuştur. Tezin ilk bölümünde dünyada ve Türkiye’de ilk dergi yayımları ve dergi tasarımlarıyla başlayarak derginin tarihsel süreç içerisinde gelişimiyle günümüzde dergi tasarımı üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde görsel kimlik ve görsel kimliğin önemi incelenmiştir. Üçüncü bölümde dergi tasarımında görsel kimliğin önemi vurgulanmış ve dergilerde görsel kimliği oluşturan unsurlar hakkında belirleyici açıklamalara yer verilmiştir. Dördüncü bölüm, tipografide biçim ve içerik ilişkisinin önemli bir tasarım niteliği olarak ele alınmasının gerekliliği üzerine kuruludur. Son olarak beşinci bölümde ise, doğruluk ilkeleri açısından bir derginin görsel kimlik tasarımındaki önemine ilişkin bir uygulamayı içermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik Tasarımen_US
dc.subjectDergi Tasarımıen_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectGörsel Kimliken_US
dc.subjectGörsel Kimlik Tasarımıen_US
dc.subjectTasarımda Doğruluk İlkelerien_US
dc.titleDergi tasarımında tasarım sorunları ve tasarımda doğruluk ilkelerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorŞenocak, Alien_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster