Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTönel, Nilüferen_US
dc.contributor.authorSöylemez, Yusufen_US
dc.date.accessioned2017-12-08T11:58:03Z
dc.date.available2017-12-08T11:58:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSöylemez, Y. (2015). Görsel iletişimde çocuk afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/939
dc.description.abstractÜlkemizde son yıllarda afişlerde ve reklamlarda çocuklara yönelik çok fazla ileti olduğu görülmektedir. Çocukların görsel tasarımda kullanılması ne kadar etkili olmaktadır? Afiş hazırlanırken tasarımcı çocuk figürünü görselde ne kadar yansıta bilmiş ve alıcı mesajı ne ölçüde algılamış, afişler çocuk objesinde ne şekilde yer edinmiştir? Benzeri sorular sorulmaktayken tam bu noktada böyle bir araştırmanın ihtiyaç olduğunu düşündüm. Bu konuda daha önce bir araştırma konusu olmaması dolayısıyla çocuk temalı afişlerinin incelemesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Araştırmada, iletişim tanımı, tasarımın tanımı, iletişimin bileşenleri, afişin tanımı, afişin tarihçesi ve ülkemizde afişin gelişimi ele alınmış olup bu tanımlar araştırmanın temelini oluşturmuştur. Bu araştırma, ülkemizde 1980' den günümüze görsel iletişim tasarımı açısından 20 adet "çocuk" konulu afişin tasarım açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Görsel iletişim tasarımının vazgeçilmezi olarak kabul edilen "afiş" görsel iletişim tasarımı açısından incelenmiştir. Bu tezde görsel iletişim ve afiş tasarımının temel ilkeleri ele alınmış olup araştırmada kullanılan a fişler; tasarım ve estetik kaygılar açısından oluşan sorunları ortaya koymaya çalışılmıştır. Bu tezde değerlendirilen 20 afiş için hazırlanan anket 100 eğitim fakültesi mezunu öğretmene uygulanmıştır. Ankette bulunan her afiş için 10 soru sorulmuştur. Sonuç olarak; görsel iletişim tasarımı açısından ülkemizde tasarımcılar tarafından hedef kitleye sunulan afişler; sosyolojik, tasarım, estetik ve kullanılan objelerin konu, kompozisyon, renk, tipografi açısından incelenmiştir. Afiş çalışmaları yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilerde kullanarak değerlendirme yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.subjectAfiş Tasarımen_US
dc.titleGörsel iletişimde çocuk afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorSöylemez, Yusufen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster