Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBörü, Meliha Denizen_US
dc.contributor.authorPado, Güvenen_US
dc.date.accessioned2018-04-05T13:21:18Z
dc.date.available2018-04-05T13:21:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationPado, G. (2015). Açık inovasyonun müşteri entegrasyonu ve yeni ürün tasarım sürecinde ürün farklılaşma stratejisine olan etkisi ile sürdürülebilir stratejik rekabet üstünlüğü üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/976
dc.description03.11.2018 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı globalleşen pazar ile değişen iş dünyasındaki işletmelerin pazardaki varlıklarını devam ettirebilmeleri için bulundukları pazarda ürün farklılaşma tabanlı bir strateji ile rakiplerine karşı sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğünü incelemektir. Ürün farklılaşma stratejisi üzerindeki müşteri entegrasyonu ve yeni ürün tasarımının başarasından doğan yeni bir paradigma olan açık inovasyonun etkileri farklı boyutları ile analiz edilmiştir. İnceleme sırasında, pazar ve müşteri yapısındaki dinamizm doğrultusunda işletmenin yeni ürün tasarımı ve müşterinin işletmedeki süreçlere daha fazla entegre edilmesinin önemli olduğu görülmüştür. İşletmelerin, inovatif ürünler için ihtiyaç duyduğu bilgi ve çözümlere klasik inovasyona göre açık inovasyon yaklaşımı ile daha etkin bir şekilde ve daha az bir kaynak ihtiyacı ile ulaştığı görülmüştür. İşletmelerin ürün farklılaşma stratejilerinin başarılı olabilmesi için müşterinin yeni ürün tasarım sürecine dahil edilip beklenti ve taleplerinin daha net karşılandığı ve bu sürecin daha verimli sonuçlandığı görülmüştür. İşletmelerin rekabet stratejileri üzerinde etkin olan müşteri, tedarikçi işletme, ikame ürün, pazara girecek yeni işletme tehditleri, pazardaki rekabetin şiddeti gibi faktörler ile ürün farklılaşma stratejisi arasındaki ilişki açıklanmıştır. Yapılan anket çalışmalarının değerlendirilmesiyle işletmelerin ürün tasarımı, müşteri entegrasyonu ve ürün farklılaştırma stratejilerinin ortaya çıkması hedeflenmiştir. İşletmelerin rekabet üstünlükleri sürdürülebilir bir boyut kazandığı zaman anlamlı olmaktadır. Bu durum işletmenin özgün niteliklerinin diğer rakipleri tarafından kolay taklit edilemeyen üstünlüklerinin ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda devamlı kendilerini geliştirmek için açık inovasyon ile dış kaynak bazlı bilgilerin süreçlerine entegre edilmesinin önemini ortaya çıkarmıştır. İşletmelerin hem rakiplerinden üstün ve farklı ürünlere sahip olmaları hem de pazardaki genel rekabet risklerinden korunmaları yönünde önemli bir rekabet üstünlüğü sağlayacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleAçık inovasyonun müşteri entegrasyonu ve yeni ürün tasarım sürecinde ürün farklılaşma stratejisine olan etkisi ile sürdürülebilir stratejik rekabet üstünlüğü üzerine bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İşletme Yönetimi ve Organizasyon Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorPado, Güvenen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster