Bölüm "İstanbul Arel Üniversitesi" Rektörlüğe Bağlı Birimler için listeleme
Toplam kayıt 60, listelenen: 21-40
-
(İletişim özgürlüğünün bir ölçütü olarak) Gazetecinin iş güvencesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Basın özgürlüğü ile gazetecinin özgürlüğü birbirinden farklı kavramlardır. Ancak genellikle basın özgürlüğü gazetecinin de özgürlüğü olarak anlaşılır. Kurum olarak medyaya sağlanan ya da sağlanması gereken özgürlükler ve ... -
İnternet, dijital demokrasi ve bilgi dezenformasyonu ekseninde yeni medya: sosyal medya kullanıcıları üzerinden değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)İnternet demokrasisi kavramı aracın etkileşimselliği noktasında temsili demokrasiyi katılımcı demokrasiye dönüştürerek, bilgiye ulaşımın eşit bir şekilde yayılması, erişim kolaylığı ve ifade özgürlüğü gibi kazanımları ... -
İttihat ve Terakki Cemiyeti Süleymaniye Kulübü'nün Anadolu Köylüsü İçin Çıkardığı Bir Yayın: Işık
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Halkçılığın ve köycülüğün belirgin bir gelişme gösterdiği II. Meşrutiyet döneminin ilk yıllarında İstanbul’da İttihat ve Terakki Süleymaniye Kulübü tarafından köylüler için Işık isimli bir yayın çıkarılmıştır. Dönemin ... -
Kadına yönelik şiddet haberlerinin kamuoyuna etkisi: üçüncü aşama gündem belirleme çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Medya hangi olayların yaşandığı ve hangi problemlerin olduğuna yönelik bilgileri kamuya aktarmaktadır. İnsanlar medya organlarını takip etmeseler bile medya iletilerini takip eden kişilerle iletişim içine girerek bir şekilde ... -
Kadının "Metalaştırılma" Sorununun Sosyal Medya Üzerinden Okunması: Ala Loca Üzerine Bir İnceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Bu araştırma genel bağlamda medyadaki kadın temsilinin politik olduğundan hareketle günümüz popüler kitle iletişim araçlarından internet kullanım alanı olarak sosyal medyadaki İslami kadın temsillerinin okumasını ... -
Kamu Hizmeti ve Sİyasal Despotizm Arasında Kamu Yayıncılığını Yeniden Düşünmek: 2002-2012 Kesitinde Türkiye'de Kamusal Yayıncılık
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Medya sektörü; neo liberalizmin küresel olarak uygulamaya konulduğu 1980’lerden itibaren, hem ulusal hem de küresel düzeyde, önemli değişimlere tanık olmaktadır. Süre giden değişim sürecinin etkilediği alanlar arasında ... -
Koronavirüs salgın kaynağına farklı bir bakış: domuz ve ürünleri vektör olabilir mi?
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Koronavirüs küresel salgını bir zoonoz olarak tüm şiddetiyle devam ederken virüsün insan türüne geçmesine yol açan hayvan (ara konak) kesin olarak belirlenememiştir. Teknolojinin çok ileri düzeyde olduğu çağımızda güvenilirliği ... -
Köşe Yazarlığı ve Ekrem Dumanlı'nın Yazılarında Muhteva
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Köşe yazarını, ele aldığı konuların muhtevası ve dağılımına göre irdeleyen bu çalışma, uzun süredir köşe yazarlığı yapan Ekrem Dumanlı’nın yazılarını araştırma nesnesi olarak seçmiştir. Zaman Gazetesi’nde yer alan köşe ... -
Kredi Kartı Kullanımına Yönelik Genel Tutumu Etkileyen Faktörler: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Her geçen gün kredi kartı kullanımı insanların yaşamına daha fazla girmektedir, özellikle geleceğin tüketicileri olacak gençlerin kredi kartlarına yönelik mevcut tutumları pazarlama sektörü açısından önem kazanmaktadır. ... -
Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında Instagram kullanımı üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Yaşadığımız yüzyıl itibarı ile bilim ve teknolojik alanlarda yaşanan gelişmelere her geçen gün yenisi eklenmektedir. İnternetteki yenilikler ise her geçen gün farklı bir araştırma konusu meydana getirebiliyor, bu yeniliklerin ... -
Kurum Kültürünün İletişim Memnuniyetine Etkisi
(The Effect of Corporate Culture on Communication Satisfaction, 2014)Kurumların yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi verdiği günümüz ekonomik ve toplumsal düzende farklılığı yaratmak en büyük avantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumların farklılık yaratabilecekleri ve rakiplerinden ... -
Kurumsal iletişim üzerine: geçmişi, bugünü ve geleceği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kurumsal iletişim alanının kapsamı ve bu alanı ilgili disiplinlerden ayıracak içerik, teori, yöntem ve uygulamalar üzerine akademik tartışmalar 1980’li yıllardan beri devam etmektedir. Bu tartışmaların temelinde, ana akım, ... -
Kıbrıs Sorunu Çözüm Sürecinde Annan Planı ve Referandumu'nun KKTC ve Kıbrıs Rum Basınındaki Stratejik Sunumunun Analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu analiz, 1 Nisan - 30 Nisan tarihleri arası bir aylık dönem boyunca Annan Planı ve referandumuna temel teşkil eden haberlerin KKTC ve Kıbrıs Rum basınında nasıl ele alındığı, tarafların medyayı kullanarak kamuoyunu ... -
Kıbrıslı Türklerin Tüketim Alışkanlıklarının Değişim ve Dönüşümünde Gazete Reklamlarının Etkileri: 1946-1948
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Dünyada ve Kıbrıs’ta siyasi, ekonomik ve tarihsel koşullar Kıbrıslı Türk Sosyo-kültürel yapısını etkilemiştir. Tarihsel bağlamda birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış bir ada olması kültürel çeşitliliği de beraberinde ... -
Kıymetli bir maden olarak altın ve altın bankacılığı; banka tekdüzen hesap planı çerçevesinde altına dayalı bankacılık işlemlerine ilişkin muhasebe uygulamaları
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Geçmişte farklı şekillerde kullanılmış olan altın, gerek değişim gerekse yatırım amacı ile günümüzde de yoğun ilgi görmektedir. Ancak yoğun ilgiye rağmen altının ekonomik sistem dışında tutulması birtakım düzenlemelerle ... -
Les Journaux Traditionnels En Ligne: Un Nouvel Espace Public Pour Les Lecteurs
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)L’objectif de notre communiqué est de répondre à la question suivante: Est-ce que la partie consacrée aux lecteurs des journaux nationaux sur leurs sites Internet peut être considérée comme un nouvel espace public? Pour ... -
Medya, gençlik, suç ve ahlaki panik
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, genç suçluluğunun medyadaki sunumu ve bir ahlaki paniğin yaratılması ve sürdürülmesi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ahlaki panikler sosyal değer ve çıkarlara bir tehdit olarak ortaya çıkan durum, olay, ... -
Melih Gülgen'in Tatar Ramazan Sürgünde Filminin Greimas'ın Eyleyenler Modeline Göre Çözümlemesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)20. yüzyılın ikinci yarısından sonra bir anlatı aracı olarak kullanılan sinema sanatı göstergebilimsel çözümleme yöntemleriyle çözümlendiği yıllar olmuştur. Bunun en önemli nedenlerinden biri de yazınsal çalışmaların ... -
Mesleki mahremiyet sorunu bağlamında “Youtuber” reklam uygulamaları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Temelinde gizlilik algısının bulunduğu mesleki mahremiyet kavramı çalışmada üç konu çerçevesinde irdelenmektedir. Mekânsal mahremiyet, bireysel mahremiyet ve bilgi mahremiyeti konuları, kavramı akademik olarak disipline ... -
Motivations for Attendance At Community Festivals
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)The aim of this study is to investigate the factors that that motivate people to attend community festivals. It is important to come up with the different factors that drive people to attend. In this way, the organisers ...