Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevik, Yıldırayen_US
dc.date.accessioned2022-02-17T09:25:16Z
dc.date.available2022-02-17T09:25:16Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÇevik, Y. (2022). “Survival is insufficient”: post-apocalyptic vision in Mandel’s pandemic novel Station Eleven . Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi , 2 (1) , 90-94.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2966
dc.description.abstractWriters on pandemic literature have concurred that “the end” has displayed the periods of significant changes in many aspects of human lives and that they have replaced new fashions of existence of the relevant ones. Such a mentality of thoughts has led to the reconstruction of societies after the apocalypse. Hence, some literary works focus on the optimistic or utopian side of the rebuilding instead of dystopian perspectives. In line with this perspective, Station Eleven (2014), by Emily St. John Mandel, takes readers into a new form of twist that puts forth catastrophe and its collapse with multiple aspects that rely on the reconstruction of the societies with high amount of hope after a 20 year of break. The novel displays what can happen to the people in post-apocalypse and the type of destruction in societies. So, this study tries to prove how Station Eleven handles the twist with the descriptions of the flu. It also gets into the examination of hope and utopia in a pandemic novel.en_US
dc.description.abstractPandemi edebiyatı yazarları “sonun” insan yaşamının birçok alanında önemli değişim dönemleri gösterdiği ve ilgili olanların yeni varoluş biçimlerinin yerini aldığı konusunda hemfikirdir. Böyle bir düşünce, kıyamet sonrası toplumların yeniden inşasına yol açmıştır. Bu nedenle, bazı edebi eserler, distopik bakış açıları yerine toplumun yeniden inşasının iyimser veya ütopik tarafına odaklanır. Bu bakış açısına uygun olarak Emily St. John Mandel'in Station Eleven (2014) romanı, okuyucuları, 20 yıllık bir aradan sonra yüksek umutlu toplumların yeniden inşasına dayanan, birçok yönü ile felaketi ve çöküşünü ortaya koyan yeni bir değişim biçimine götürüyor. Roman, kıyamet sonrası insanların başına neler gelebileceğini ve toplumlardaki yıkımın türünü gözler önüne seriyor. Bu nedenle, bu çalışma, Station Eleven salgın hastalık döneminde değişimi nasıl ele aldığını kanıtlamaya çalışıyor. Aynı zamanda, bir salgın hastalık romanında umut ve ütopya incelemesine de giriyor.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIstanbul Arel Universityen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi (DYAD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPost-Apocalypticen_US
dc.subjectPandemic Fictionen_US
dc.subjectStation Elevenen_US
dc.subjectUtopiaen_US
dc.titleSurvival is Insufficient”: Post-Apocalyptic Vision in Mandel’s Pandemic Novel Station Elevenen_US
dc.title.alternative“Hayatta Kalmak Yetmez”: Mandel’in Pandemik Romanı Station Eleven’da Kıyamet Sonrası Bakış Açısıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFen-Edebiyat Fakültesi, Mütercim Tercümanlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-2967-6517en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage90en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÇevik, Yıldırayen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster