Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖnder, Burcu
dc.date.accessioned2023-04-14T05:01:39Z
dc.date.available2023-04-14T05:01:39Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖNDER, H. B. (2019). Kolejlerin Açık Hava Reklamlarında Çocukluğun Sunumuna Dair Bir İnceleme. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 263-286.en_US
dc.identifier.issn1308-3198
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3742
dc.description.abstractÖzel kolejlerin açık hava reklamlarında çocuklar yetişkinler gibi verilmekte, özel olduklarına dair vurgular yapılmaktadır. Başarı odaklı olmaları gerektiğine ve başarmak zorunda olduklarına inandırılmaktadırlar. Bu kolejlerin reklamlarında, başarmak, yaşamın en önemli dinamiği olarak gösterilmektedir. Çocukların en iyi olmak zorunda bırakıldıkları, başarıya zorlandıkları ve yaşlarının üzerinde akademik ve sanatsal başarı beklentisine sokuldukları gözlemlenmektedir. Bu mesajlara maruz kalan, okulda ve ailesinde bu türlü mesajlar doğrultusunda davranmaya zorlanan çocukların ruhsal anlamda zorlanmalar yaşamaları kaçınılmazdır. Çalışmada eğitim kurumlarının reklam iletilerinin çocukluğa dair verilerinin, yukarıda bahsedilen özellikleri taşıyıp taşımadığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, göstergebilim yöntemiyle kolejlerin açık hava reklamları incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda, kolejlerin açık hava reklamlarının, çocukluğu erillik, narsistlik, mükemmellik vb. gibi parametrelerle sunduğuna dair bir bakış açısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Çocukluğa, erkeklik gibi cinsiyete dayalı özelliklerin eklendiği görülmüştür. Çocukluğun başarıya odaklandığı, başarı ile var olabilecek bir kavrama dönüştüğü belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErciyes Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamlaren_US
dc.subjectKolej Reklamlarıen_US
dc.subjectÇocukluğun Sunumuen_US
dc.titleKolejlerin Açık Hava Reklamlarında Çocukluğun Sunumuna Dair Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0434-4946en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.endpage281en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖnder, Burcu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster