Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇolak, Ayşe Beyza İnce
dc.contributor.authorAKKUZU, Hüdanur
dc.contributor.authorKaraman,Gülşen
dc.contributor.authorHalıcı, Özlem Yılmaz
dc.contributor.authorKoç, Setenay
dc.contributor.authorÖz, Tuğba
dc.contributor.authorBilican, Işıl
dc.date.accessioned2023-08-02T08:09:09Z
dc.date.available2023-08-02T08:09:09Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAkkuzu, H., Çolak, A. B. İ., Karaman, G., YILMAZ, Ö., Setenay, K. O. Ç., Tuğba, Ö. Z., & Bilican, F. I. (2023). Pandemi döneminde diyalektik davranış terapisi-çevimiçi grup beceri eğitimi etkililiği: Pilot bir çalışma. Klinik Psikoloji Dergisi, 7(1), 41-59.en_US
dc.identifier.issn2602-4438
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.57127/kpd.26024438m000079X1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3945
dc.description.abstractDiyalektik Davranış Terapisi (DDT), Linehan tarafından sınırda kişilik bozukluğu danışanlar için geliştirilmiştir. Temelinde davranışçı yaklaşım, Zen Budizmi ve diyalektik felsefe bulunmaktadır. Bireysel seans, grup beceri eğitimi, telefonla danışmanlık ve konsültasyon ekibi olmak üzere dört bileşen vardır. DDT grup beceri eğitimi de bilinçli farkındalık, kişilerarası etkililik, sıkıntıya dayanma ve duygu düzenleme becerileri olmak üzere toplamda dört modülden oluşmaktadır. DDT’nin ve DDT grup beceri eğitiminin etkililiğine dair birçok çalışma yürütülmüştür. Bu çalışmada ise haftalık DDT grup beceri eğitiminin üniversite öğrencilerinde pandemi dönemindeki depresyon, kaygı ve stres düzeylerindeki etkililiği incelenmiştir. Ayrıca katılımcılarda duygu düzenleme, bilinçli farkındalık, kişilerarası etkililik becerilerindeki gelişmeler de gözlenmiştir. Çalışmaya 18-24 yaş arasında lisans öğrencisi olan toplamda 17 kadın katılmıştır. Katılımcılara çevrimiçi öz değerlendirme formu gönderilmiş ve telefon görüşmesi ile başvuruda bulunanlara geri bildirim yapılmıştır. Seçilen katılımcılara Sosyodemografik Bilgi Formu, Beş Faktörlü Bilgece Farkındalık Ölçeği-Kısa Form, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği-Kısa Form, Kişilerarası Yetkinlik Ölçeği-Kısa Formu, Depresyon Kaygı Stres Ölçeği, grup beceri eğitimine katılmadan önce, 4. oturumdan sonra ve 8. haftanın sonunda çevrimiçi olarak gönderilmiştir. Sonuçlara göre, DDT grup beceri eğitiminin depresyon, kaygı ve stres düzeylerinin azalmasında yardımcı olduğu saptanmıştır. Ayrıca, duygu düzenleme ve kişilerarası etkililik becerilerinde de artış gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKlinik Psikoloji Araştırmaları Derneğien_US
dc.relation.ispartofKlinik Psikoloji Dergisien_US
dc.identifier.doi10.57127/kpd.26024438m000079X1en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectdiyalektik davranış terapisien_US
dc.subjectkaygıen_US
dc.subjectdepresyonen_US
dc.subjectstresen_US
dc.subjectpandemien_US
dc.subjectterapi etkililiğien_US
dc.titlePandemi döneminde diyalektik davranış terapisi-çevimiçi grup beceri eğitimi etkililiği: Pilot bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-8643-9684en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage415en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAkkuzu, Hüdanur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster