Yazar "Aydın, Gökhan" için listeleme
-
Adoption of Gamified Systems: A Study on a Social Media Gamification Website
Aydın, Gökhan (IGI GLOBAL, 2015)This study aims to understand the factors affecting the attitude towards and adoption of gamified systems, which are receiving increasing interest worldwide as they can be used for attitude change and increasing user ... -
Çok markalı mobil sadakat uygulamalarının kullanımına etki eden faktörlerin tüketici tatmini ve sadakatine etkisi: İstanbul ölçeğinde bir araştırma
Türköz, Zehra (İstabul Arel Üniversitesi, 2018)üketiciye yönelik ürün ve hizmet sağlayıcılar kendilerini rakiplerden farklılaştırmak ve müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlamak için sadakat programları uygulamaktadırlar. Gelişen teknoloji ve rekabet şartlarında, ... -
Effect of Consumer Based Brand Equity on Purchase Intention in Consumer Industries: Considering Socioeconomic Status and Gender as Moderating Effects
Aydın, Gökhan (INT MANAGEMENT DEVELOPMENT ASSOC-IMDA, 2015)This study aims to understand the potential effect of consumer based brand equity (CBBE) on purchase intention for a wide range of consumer companies. CBBE is assessed using a model based on Aaker's approach, consequently ... -
Factors affecting health tourism and international healthcare facility choice
Aydın, Gökhan; Karamehmet, Bilge (Emerald, 2017)Purpose – Health-care tourism has become a major industry in the past decade. Following the increasing activity in health-care tourism, the decision-making process of consumers in choosing an international health-care ... -
Innovativeness Impact on Attitude Development Towards Mobile Payment Applications
Aydın, Gökhan; Burnaz, Şebnem (INT Management Development, 2016)The purpose of this study is to understand the effect of innovativeness on consumer attitudes towards mobile payment systems. The mobile wallet application of one of the mobile network operators in Turkey was chosen as the ... -
Mobil Cüzdan Kullanım Niyeti ve Kişisel Yenilikçiliğin Aracılık Etkisi
Aydın, Gökhan; Burnaz, Şebnem (2016)Bu araştırmanın amacı kullanımları dünya genelinde hızla yaygınlaşmakta olan mobil ödeme sistemlerini kullanma niyetleri üzerine etki eden faktörlerin belirlen- mesi ve kişisel yenilikçiliğin bu ilişkiler üzerindeki aracılık ... -
Visual element's effect on mobile application preference
Aydın, Gökhan (Pressacademia, 2016)Mobile devices and related services are attracting the interest of both marketing academicians and professionals as well as entrepreneurs. Mobile applications (apps) that work on these devices are promoted as individual ... -
Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma
Aydın, Gökhan; Karamehmet, Bilge (İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu çalışma içerisinde günümüzde kullanımı istikrarlı bir şekilde artış gösteren lüks tüketim ürünleri sözel olmayan iletişim bakış açısından ele alınmıştır. Karşı cinse mesaj verme (sinyalleşme) aracı olarak lüks ürünlerin ...