Bölüm "İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalar Anabilim Dalı" için listeleme
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
-
90'larda Kürt sorunu bağlamında Türk milliyetçiliğinin yeniden üretilmesinde medyanın rolü: Milliyet gazetesi örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Modern çağın bir üretimi olan milliyetçilik, önemli bir toplumsal dizayn aracı oldu. Egemen sınıf ve onun iktidar güçleri milliyetçi söylemler üzerinden hegemonik ilişkiler kurarak toplumsal bilince yön vermektedirler. ... -
Bu gurur hepimizin” “Kobe vs. Messi the selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)“Türk Hava Yolları: “Bu gurur hepimizin”, “Kobe vs. Messi: The selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi” isimli tezimizde son yıllarda kurumsal kimlik oluşturma ve evrenselleşme noktasında yaptığı ... -
Medyada manipülatif habercilik: Hürriyet gazetesi ve Ahmet Kaya örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Medya, sadece bilginin enformasyona dönüştürülmesi konusunda değil; aynı zamanda bu enformasyonun ne zaman nerede, ne kadar ve nasıl verileceği konusunda da belirleyicidir. Enformasyonun oluşturulması sürecinde gerçeklik, ... -
Zeki Demirkubuz “Masumiyet” filminin göstergebilimsel çözümlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Zeki Demirkubuz, 80'ler sonrası Türk sinemasında "bağımsız sinemacı" ekolünün dikkate değer yönetmenlerindendir. Senaryosunu kendisi yazan, popüler üretim ilişkilerine dayalı finansal kaynaklardan yararlanmayan, gişe odaklı ...