Search
Now showing items 1-10 of 16
Kadına yönelik şiddet haberlerinin kamuoyuna etkisi: üçüncü aşama gündem belirleme çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)
Medya hangi olayların yaşandığı ve hangi problemlerin olduğuna yönelik bilgileri kamuya aktarmaktadır. İnsanlar medya organlarını takip etmeseler bile medya iletilerini takip eden kişilerle iletişim içine girerek bir şekilde ...
(İletişim özgürlüğünün bir ölçütü olarak) Gazetecinin iş güvencesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)
Basın özgürlüğü ile gazetecinin özgürlüğü birbirinden farklı kavramlardır. Ancak genellikle basın özgürlüğü gazetecinin de özgürlüğü olarak anlaşılır. Kurum olarak medyaya sağlanan ya da sağlanması gereken özgürlükler ve ...
Haberde "Şey"leşen Bilim
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)
Bu çalışma, bilimin haberleştirilme süreçlerine odaklanarak, gündelik yaşamımızda önemli bir yeri olan İnternet haberlerindeki bilim imgesini analiz etmektedir. Bilimin haberleştirilirken bilim ve teknoloji hakkındaki ...
Küreselleşme sürecinde kimlik tartışmaları ve medyanın Rolü: Kosova örneği
(2012)
Küreselleşme finansal kaygılarla hazırlanmış ve kültürün küreselleşmesi ile sonuçlanmıştır. Günümüzde kendisine dayatılan kültüre maruz kalan insanlar kimliklerini sorgulamaya başlamışlar ve çeşitli arayışlara yönelmişlerdir. ...
90'larda Kürt sorunu bağlamında Türk milliyetçiliğinin yeniden üretilmesinde medyanın rolü: Milliyet gazetesi örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Modern çağın bir üretimi olan milliyetçilik, önemli bir toplumsal dizayn aracı oldu. Egemen sınıf ve onun iktidar güçleri milliyetçi söylemler üzerinden hegemonik ilişkiler kurarak toplumsal bilince yön vermektedirler. ...
Sosyal Medya Mecralarında Mahremiyet Anlayışının Dönüşümü
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)
ICR, ICQ, Microsoft Messenger gibi sanal sohbet yazılımlarıyla başlayan internetin sosyal amaçlı kullanımı, 2004'te kurulan ve bugünkü anlamıyla sosyal medyayı yaratan Facebook ile giderek yaygınlaşmıştır. Türkiye'deki en ...
Spor Haberleri Örneğinde Yazılı Basında Duygusal Zeka Sunumu
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)
21. yüzyılda insanların sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeler hakkındaki en önemli enformasyon kaynağı medyadır. Medyanın toplumu eğitme, eğlendirme, bilgilendirme ve kamuoyu oluşturma gibi işlevleri bulunmaktadır. ...
Türkiye'de Medya ve Avrupalılaşma Süreci: Türkiye Medyası, Avrupalılaşan Bir Kamusal Alan Deneyimi İçin Katkı Sunabilir Mi?
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)
Türkiye'ye, Avrupa Birliği aday ülke statüsünün tanındığı 1999 yılındaki Helsinki Zirvesi'nin ardından Türkiye ve Avrupa Birliği ilişkileri, Türkiye'nin toplumsal oluşumunu ve modernleşme sürecini önemli ölçüde etkileyen ...
Medya, gençlik, suç ve ahlaki panik
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma, genç suçluluğunun medyadaki sunumu ve bir ahlaki paniğin yaratılması ve sürdürülmesi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ahlaki panikler sosyal değer ve çıkarlara bir tehdit olarak ortaya çıkan durum, olay, ...