Reklamların görsel etkileri
Citation
Han, B. (2014). Reklamların görsel etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Algılarımızın açık olduğu her an, bir iletişim etkinliği içerisinde bulunabileceğimiz anlamına gelmektedir. Buradan anlıyoruz ki; iletişim, insan yaşantısının en vazgeçilmez olgusudur ve en yaygın kullanımı, görsel yollarla gerçekleşmektedir. Görsel iletişimin doğru ve etkili bir biçimde gerçekleştirilmesi, içerisinde bulundurduğu görsel öğelerin sistemli bir şekilde bir araya getirilebilmesi ile mümkündür. Grafik tasarım bu noktada, iletişimin önemli bir öğesi haline gelmektedir. Görsel tasarımda, anlatım elemanları olarak; semboller ve simgeler (grafik araçları ve öğeleri), haritalar, grafikler(istatiksel veriler için),diyagramlar, resimler (ilistirasyon), fotoğraflar, üç boyutlu modeller, görsel işaretler (yıldız, nokta vs.),bileşik karmaşık grafikler gibi öğeler yer almaktadır. Reklamların görsel tasarımında ise sıklıkla fotoğraf, ilistirasyon, tipografi, renk, simge ve sembollerin anlatım elemanları olarak etkin bir biçimde tercih edildiği görülmektedir. Reklama ilişkin analizlerde görselliğin çok önde olduğu görülmüştür. Birey dış dünyaya ilişkin bilgilerin büyük bölümünü görme duyusuyla sağlar, bu nedenle görsel algılar bireyin davranışlarında diğer duyu organlarına oranla daha büyük bir etkiye sahiptir. Işığın ve renklerin gösterdiği fiziksel özelliklerin yanı sıra, biyofizyolojik ve psikolojik etkileri de bulunmaktadır. Yaşantımız boyunca sürekli birçok şey ile etkileşim içerisinde bulunuruz bunlar bilişsel duyusal ve görsel etkileşim olacağı gibi dokunma, düşünce ve olaylar gibi daha karmaşık uyarılarda olabilir. Beynimiz tüm bu verileri, uyarıları toplayarak, birbiri ile ilişkilendirerek tanımlar, sınıflandırır, şekillendirir ve böylece anlamlandırma süreci tamamlanmış olur. Bu araştırmanın amacı, reklamın her türünün hayatımızda çok büyük yerinin olması ayrıca anlatılırken çeşitli yaklaşımlar ve stratejiler kullanılarak, uygun hedef kitleye, bir ürün veya hizmeti alması ya da kullanması için ikna etme amacı taşıyan kontrollü bir şekilde aktarılmasında görsel materyallerin ne kadar önemli ve reklamla ne kadar iç içe oluşu anlatılmıştır.