dc.description.abstract | Afişler, sosyal ve kültürel yaşamın bir parçası ve toplumun önemli bir iletişim aracıdır. Afiş belirli bir iletişim amacının gerçekleşmesi açısından toplumda önemli bir yere sahiptir. Gösterime açık olan yerlerde çeşitli kültürel olayların, konserlerin, festivallerin, gösterilerin, sosyal projelerin, ticari ürünlerin, hizmetlerin, tiyatro gösterimlerinin ve sinema filmlerinin tanıtılmasında, duyurulmasında etkili rol oynar. Bu çalışmada tarihsel süreçte kültürel afişler ele alınarak tipografik açından incelenmiştir. Çalışmanın başlangıcında Türkiye'deki kültürel alanlarda yapılan afiş çalışmaları çeşitli kurumlardan istenmiştir. Birinci bölümde çalışmanın amacı, yöntemi ve metadolojisinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde Dünyadaki ve Türkiye'deki afişin tarihi gelişimi İhap Hulusi, Mengü Ertel, Yurdaer Altıntaş gibi sanatçıların özgün yorumlarıyla yaptıkları afişleri ve afiş tasarımına yaptıkları katkı ele alınmıştır. 1950'lerden 2000'e kadar geçen süreçte Türkiye; ekonomik, siyasal ve sosyo kültürel alanda pek çok değişim yaşamıştır. Bütün bu değişim süreçleri kültürel afiş tarihinde görülmektedir. Üçüncü bölümde afiş türleri ve kültür afiş ilişkisi ele alınmıştır. Dördüncü bölümde afişte tipografi imge, okunabilirlik, yazının açıklığı ve harf büyüklüğü, başlık ve alt başlık, kompozisyon, simetri, asimetri ve tasarım kurallarına göre incelenmiştir. Afişin amacı alıcı ile iletişim kurmak ve mesajı alıcıya iletmektir. Bu çalışma ile sağlıklı iletişim kurulmasına yönelik önerilerle sık yapılan bazı hatalara da çözüm önerileri sunulmaktadır. | en_US |