Başlık için Fakülteler listeleme
Toplam kayıt 1902, listelenen: 962-981
-
Kripto Para İşlemlerini Yönlendiren Ekonomik ve Finansal Faktörler : Bitcoin Fiyat Oluşumu
(Tesam Akademi, 2022)Kripto para, mal ve hizmet satın almada çevrimiçi işlemleri güvence altına alan güçlü bir kriptografiye sahip hesap defteri kullanan dijital bir para birimidir. Kripto para birimlerinin küresel sınırları yoktur ve kullanımları ... -
Kriz ve istihdam politikaları kıskacında Türkiye’de kadın istihdamı
(İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mezunları Cemiyeti (İFMC), 2011)… -
Kriz Yönetim Süreci Değerlendirme Ölçekleri Geliştirilme Çalışması
(Melih Topaloğlu, 2020)Amaç – Bu çalışmanın amacı, türü ne olursa olsun, hayatın bir gerçeği olarak sürekli yaşanmakta ve tüm hayatımızı derinden etkilemekte olan krizlerin yönetim sürecini ölçümleyebilecek ölçeklerin geliştirilmesidir. Tüm ... -
KURULUŞUNDAN ÇÖKÜŞÜNE MİLLETLER CEMİYETİ SİSTEMİ
(Cahit AYDEMİR, 2020)Bu çalışmanın amacı I. Dünya Savaşı sonrasında galip devletler tarafından büyük umutlarla kurulan Milletler Cemiyeti (MC)‟nin başarısız olmasının nedenlerini tespit etmektir. Uluslararası barış ve güvenliği sağlamak maksadıyla ... -
Kurum kimliğinin bir yansıması olarak kurumsal yayınlar: Koç Holding "Bizden Haberler" ve Çalık Holding "Çalık Haber" dergilerinin karşılaştırmalı analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Araştırma, ülkemizde önemli bir pazar payına sahip olan Koç Holding ve Çalık Holding’in kurumsal dergilerini karşılaştırmalı olarak analiz etmekte ve kurumsal kimlik ögelerine yer vermeleri açısından aralarındaki farkları ... -
Kurumsal İtibar ile Marka Değeri İlişkisinde Reklamın Aracılık Rolü
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkide reklam değişkeninin aracı rolünü oynayıp oynamadığı incelemektir. Rekabet koşullarında kurumların sadece ürünleri (mal veya hizmet) ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Günümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, ... -
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ... -
Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması
(2015)Bu çalışmanın amacı iş yaşamındaki kuşaklar arasındaki yönetim algısı farkını saptayarak, bu algı üzerinden uygun liderlik tarzı beklentilerini açığa çıkartmaktır. Araştırmanan amacı doğrultusunda 20 ifadeden oluşan bir ... -
Kuzey Kafkasya'da aşırı islamcılığın yükselişi: Kafkasya Emirliği'nin analizi
(Ankara Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı 2007’de ilan edilen Kafkasya Emirliği ile birlikte Kuzey Kafkasya’da aşırı İslamcılığın yükselişinin sosyal hareketler çalışmalarından esinlenerek sosyal-ekonomik göstergeler, siyasi gelişim ve kimliğe ... -
Kümeleme ve Veri Zarflama Analizi (VZA) ile Konteyner Terminal Etkinliklerinin Belirlenmesi
(2017)Günümüzde Türk Konteyner limanları Avrupa'nın trafik hacminin en fazla olduğu konteyner terminallerine sahip limanlar konumuna gelmiştir. Uluslararası ticaretin artmasıyla birlikte limanların kapasitelerini optimal ... -
Küresel E-Ticaret Sisteminde Kullanılan Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesinin Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığına Etkileri
(OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2021)İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla dünya ticaretinde e-ticaret işlem hacmi günden güne hızla artmaktadır. Kişiler veya firmaların talep ettikleri bir ürünü belirli standartlarda ve daha düşük maliyetle tedarik etme ... -
Küresel Sermaye - Devlet Ortaklığının Karşısında Enformasyona Erişim: Yeni Bağımlılık Düzenine Doğru
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)1970’li yıllarda ABD’de ortaya çıkan enformasyon toplumu söylemi ve yeni enformasyon ve iletişim araçları, küreselleşen kapitalizmin merkezinde yer almakta ve bu teknolojilerin gelişimi ve yayılması, dünyada Batılı kapitalist ... -
Küreselleşme sürecinde kimlik tartışmaları ve medyanın Rolü: Kosova örneği
(2012)Küreselleşme finansal kaygılarla hazırlanmış ve kültürün küreselleşmesi ile sonuçlanmıştır. Günümüzde kendisine dayatılan kültüre maruz kalan insanlar kimliklerini sorgulamaya başlamışlar ve çeşitli arayışlara yönelmişlerdir. ... -
Küreselleşme, Ulus-Devlet Egemenliği ve Ulusal Güvenlik
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Küreselleşme kavramı, yaşamların giderek çok uzaklarda alınan kararlar ve gerçekleşen olaylar tarafından biçimlendirildiği karmaşık karşılıklı ilişkilerin ortaya çıkışını ifade eder. Küreselleşme sürecinde en dikkat ... -
Kış turizmi turistlerinin seyahat motivasyonları
(Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2013)Günümüzde pek çok turist rahatlamak, dinlenmek, eğlenmek, çeşitli faaliyetlere katılmak, karmaşıklaşan yaşamın stresinden uzaklaşmak gibi pek çok nedenden dolayı kış aylarında da seyahat etmekte ve kış turizm merkezlerine ...