Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErden İmamoğlu, Sevalen_US
dc.contributor.authorYücel, Yunusen_US
dc.date.accessioned2016-02-29T10:29:53Z
dc.date.available2016-02-29T10:29:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationYücel, Y. (2013). Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumlarının, benlik saygısı ve öğrenilmiş çaresizlik ile ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/154
dc.description.abstractÇocukların gelişim sürecinde ilişki kurduğu kişilerin büyük bir önemi vardır. Anne-babalar, tutum ve davranışları ile çocuklarının en önemli rol modelleri ve bilgi kaynaklarıdır. Bu nedenle ebeveynlerin tutumları, davranışları ve kullandıkları yöntemler çocukların kişiliklerinin oluşmasında, olumlu sosyal ilişkiler kurmasında ve toplum içerisinde sağlıklı bir birey olarak yer almasında belirleyici bir husustur. Anne-baba tutumları çocukların kişilik gelişimleri çok boyutlu etkilemektedir. Çocukların birçok kişilik özelliği direk veya dolaylı olarak aile ilişkileri ve anne-baba tutumları ile ilişkilidir. Bu ilişki literatürde sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. İncelenen araştırmalarda ebeveyn tutumlarının çocukların benlik saygıları ve öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri ile önemli ilişkileri olduğu görülmektedir. Genel olarak, demokratik ebeveyn tutumlarıyla büyüyen çocukların benlik saygılarının yüksek, öğrenilmiş çaresizliklerinin düşük olduğu araştırmalarda görülmektedir. Araştırmanın evrenini İstanbul il sınırları içindeki tüm devlet ve özel okullar oluşturmaktadır. Örneklem grubunu altı okul oluşturmaktadır. Araştırma uygulaması 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılın ikinci yarısında gerçekleştirilmiş ve 600?ü aşkın katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmada öğrencilerin algıladıkları anne-baba tutumları ile öğrencilerin benlik saygısı ve öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri arasında önemli ilişkiler elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnne-baba tutumlarıen_US
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.subjectÖğrenilmiş Çaresizliken_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumlarının, benlik saygısı ve öğrenilmiş çaresizlik ile ilişkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorYücel, Yunusen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster