Browsing İstanbul Arel Üniversitesi Yayınları by Department "İstanbul Arel Üniversitesi"
Now showing items 1-20 of 60
-
Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadını İmajı: "Speigel Online International" Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)“Alman Basınında İnşa Edilen Türk Kadım İmajı: Spiegel Online International Örneği” başlıklı çalışmada, Alman basınındaki Türk kadım imgesinin küreselleşen dünyada nasıl inşa edildiğinin anlaşılabilmesi amacıyla, Spiegel ... -
The Appearance of the Concept of Environment in the Movie Avatar
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)While the movie Planet of the Apes directed by Franklin Schaffner tells about the somehow end of the human civilization and a distant future where the civilization of apes dominates, the movie The Matrix describes a habitable ... -
Ataerkil ve Anaerkil Toplumun Tarihsel Savaşımının "Avatar" Filmi Bağlamında İncelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Tarih boyunca, insanın toplumsal gelişimi incelendiğinde, belki de en çarpıcı gerçek, toplumların da, aynı insanın kendi biyolojik varlığında olduğu gibi, cinsiyetleri olduğu gerçeğidir. Ve bugün yaşadığımız çağın üretim ... -
Atatürk'ün Çocukları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Atatürk’ün Devletin kurulma aşamasında ve öncesinde en çok önem verdiği konulardan biri de “çocuklar ” olmuştur. Çünkü; bu günün küçüklerini yarının büyükleri, ülkenin geleceği ve teminatı olarak görmüştür. Çocuklara ve ... -
“Bir Kız Hakkında” Fotoğraf Gazeteciliği olarak Moda Fotoğrafçılığı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Corinne’nin arkadaşı Rose Corinne’nin Londradaki dairesindeki eski bir kanepeye uzanmıştı. Rose’un etrafındaki bira ile kaplanmış halının üzerinde birkaç kupa, bir kültablası ve bir telefon kablosu vardı. Bu fotoğraf Corinne ... -
Deneyim Odaklı Pazarlama ve Arttırılmış Gerçeklik: Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bu çalışmada, son yıllarda yoğun şekilde kullanımı görülen arttırılmış gerçekliğin, pazarlama ve marka alanlarında kullanımı ele alınmaktadır. Artırılmış gerçeklik, 1950’li yıllarda ortaya çıkıp günümüze kadar gelişimini ... -
Dijital çağın insanı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Yeni bir çağın eşiğindeyiz. Dijital teknolojiler doğrudan üretim ilişkilerine dâhil oldukları ve üretim biçiminin değişmesine etki ettikleri için çağ değişiyor. Geriye doğru dönüp bakıldığında görünen odur ki tarihinin her ... -
Doğrusallığın krizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Burada ortaya atılacak hipotez şudur: Batı kültürü, en önemli enformasyonları alfanümerik kodlamayla saklayan bir söylemdir. Bu kod, farklı şekilde yapılanmış diğer kodlarla yer değiştirme sürecindedir. Eğer bu hipotez ... -
Dünya düğünden ibarettir: reality show bağlamında “Zuhal Topal’la sofrada” programı örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Reality showlar, özellikle yerel platformlara yayılmış bir dizi sosyal alana nüfuz etme kabiliyeti ile öncelikle Hollanda’da ortaya çıkmış ve ardından dünya çapında geniş bir popülerliğe ulaşmıştır. Ayrıca bu tarz programlar ... -
The Effect of Urban Landscapes As Backround Images on Perception
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)A previous study shows that background images have an effect on viewer’s perception interpreting the emotion displayed by the face presented front. (Shimada et. al, 2007) Whilst such study uses lightening and flower garden ... -
Game Shows as Ritualization in Spectacle Society: The Case of "Var mısın Yok musun?"
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)This study aims to shed light on the media perception of Turkish audience through the case of “Var mısın Yok musun”. The game show has become one of the biggest phenomena in recent years, differentiating itself from other ... -
Gündelik Hayatın Bir Alanı Olarak Moda Aracılığıyla Kültürün Yeniden İnşası
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Gündelik hayatın biçimlenmesinde, benimsenmesinde ve inşasında moda önemli bir kavram ve alan olarak etkisini giderek arttırmaktadır. Sosyo-ekonomik ve siyasal ortamdan etkilenen moda aynı zamanda kültürün önemli bir ... -
Haberde "Şey"leşen Bilim
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Bu çalışma, bilimin haberleştirilme süreçlerine odaklanarak, gündelik yaşamımızda önemli bir yeri olan İnternet haberlerindeki bilim imgesini analiz etmektedir. Bilimin haberleştirilirken bilim ve teknoloji hakkındaki ... -
Hakimiyet-i Milliye Gazetesinde Bolşevizm Algısı ve İslam Dünyasına Bakış (1920-1921)
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Hâkimiyet-i Milliye gazetesinde Milli Mücadele yılları boyunca yayımlanan başlıca dış siyasi haber ve yazılar, Anadolu ve İslam ülkelerinin Batılı istilacılara karşı verdikleri kurtuluş mücadeleleri ile Bolşevikler ve ... -
Halkla ilişkilerin stratejik planlama sürecindeki rolü ve etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Kurumların çevrelerinde olup bitenlerden etkilenen açık birer sistem olması nedeniyle varlıklarını devam ettirmek, amaçlarına başarılı biçimde ulaşmak, arzuladıkları konuma erişmek ve misyonlarını yerine getirebilmek ... -
Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim meslek örgütlerinin Twitter paylaşımlarında yer verdiği konuları ve bunların her iki alana ilişkin çatışan ve/veya kesişen kavramları içerip içermediğini ortaya koymayı ... -
Hipertrofik Osteoartropati : Olgu Sunumu
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2016)Hipertrofik Osteoartropati (HO) ilk defa Marie ve Bamberger tarafından 1889 yılında tanımlanmış genellikle pulmoner hastalıklarla karakterize olan klinik bir tablodur (6). Klasik triadı; Parmaklarda çomaklaşma, artrit ve ... -
Identity Construction on Instagram
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)There are different ways as to how identity is constructed in the world today. The term is a social and historical concept that comes as a result of communication with people around and within our surrounding. Globalization ... -
Innovative Entrepreneurship and Development of Service Industry: A Macroeconomic Perspective
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)This article examines the link between innovative entrepreneurship and increasing trend on development of service industry. Market failure theories justify the existence of different forms of organization of services ... -
İletişim Hakkını Sınıf Çelişkileri Ekseninde Okumak: Haklar Üzerinden Bir Değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu çalışmanın sorunsalı, hak tartışmaları bağlamında iletişim hakkını sınıf çelişkileri ekseninde, dolayısıyla bir sınıflar mücadelesi pratiği olarak tartışmaktır. Buradaki temel varsayım, günümüzde iletişim hakkı kavrayışının ...