Search
Now showing items 1-10 of 48
Mesleki mahremiyet sorunu bağlamında “Youtuber” reklam uygulamaları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)
Temelinde gizlilik algısının bulunduğu mesleki mahremiyet kavramı çalışmada üç konu çerçevesinde irdelenmektedir. Mekânsal mahremiyet, bireysel mahremiyet ve bilgi mahremiyeti konuları, kavramı akademik olarak disipline ...
Kadına yönelik şiddet haberlerinin kamuoyuna etkisi: üçüncü aşama gündem belirleme çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)
Medya hangi olayların yaşandığı ve hangi problemlerin olduğuna yönelik bilgileri kamuya aktarmaktadır. İnsanlar medya organlarını takip etmeseler bile medya iletilerini takip eden kişilerle iletişim içine girerek bir şekilde ...
Kurum Kültürünün İletişim Memnuniyetine Etkisi
(The Effect of Corporate Culture on Communication Satisfaction, 2014)
Kurumların yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi verdiği günümüz ekonomik ve toplumsal düzende farklılığı yaratmak en büyük avantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumların farklılık yaratabilecekleri ve rakiplerinden ...
Reklamlarda teknolojinin toplumsal cinsiyete bağlı kullanımı: göstergebilimsel bir değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)
Bu çalışmada gazete ve dergilerde yer alan mobil telefon reklamlarının göstergebilimsel çözümlemesi yapılarak teknolojinin toplumsal cinsiyete bağlı kullanımına ilişkin birtakım verilere ulaşılmaya çalışıldı. Buna göre söz ...
Kıbrıslı Türklerin Tüketim Alışkanlıklarının Değişim ve Dönüşümünde Gazete Reklamlarının Etkileri: 1946-1948
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)
Dünyada ve Kıbrıs’ta siyasi, ekonomik ve tarihsel koşullar Kıbrıslı Türk Sosyo-kültürel yapısını etkilemiştir. Tarihsel bağlamda birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış bir ada olması kültürel çeşitliliği de beraberinde ...
Türkiye'de Çocuk İşçiliği Sorunu ve Haberlerde Suriyeli Çocuk İşçilerin İzini Sürmek
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)
Çocuk işçiliği bir insan hakları sorunu olduğu gibi aynı zamanda emek sömürüsünün en vahşi şekillerinden birisidir. Ekonomik eşitsizliklerin, göçlerin ve işsizliğin artması hem dünyada hem de Türkiye’de çocuk işçiliği ...
Köşe Yazarlığı ve Ekrem Dumanlı'nın Yazılarında Muhteva
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)
Köşe yazarını, ele aldığı konuların muhtevası ve dağılımına göre irdeleyen bu çalışma, uzun süredir köşe yazarlığı yapan Ekrem Dumanlı’nın yazılarını araştırma nesnesi olarak seçmiştir. Zaman Gazetesi’nde yer alan köşe ...
Zoon Politikon (Siyasal Hayvan) Ya da "Gönüllü Kulluk" ve "Özgürlükten Kaçış"
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)
Bu makalede, siyaset sosyolojisi ve sosyal psikoloji bağlamında; bireylerin oy verme davranışlarını etkileyen siyasal davranışları, özgürlük algıları, özgürlükten kaçış davranışlarının temelinde yatan itkiler ele alınmaktadır. ...
Selfie’den reklama: Instagram’da e-kaynakların paylaşımları üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Dünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımının giderek yaygınlaşması bu alanın reklam mecrası olarak kullanımının da yolunu açmıştır. Hedef kitlelerinin giderek sosyal medyada daha aktif hale geldiğini gören markalar, ...
Melih Gülgen'in Tatar Ramazan Sürgünde Filminin Greimas'ın Eyleyenler Modeline Göre Çözümlemesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)
20. yüzyılın ikinci yarısından sonra bir anlatı aracı olarak kullanılan sinema sanatı göstergebilimsel çözümleme yöntemleriyle çözümlendiği yıllar olmuştur. Bunun en önemli nedenlerinden biri de yazınsal çalışmaların ...