Yayıncı "İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü" İşletme Yönetimi Koleksiyonu / Business Administration Collection için listeleme
Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20
-
2008 dünya ekonomik krizinin kobi’ ler üzerindeki etkileri ve reaksiyon politikalarının ölçülmesi üzerine bir araştırma: istanbul ili beyoğlu ilçesinde bulunan karaköy perşembe pazarı hırdavatçılar piyasası örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışma ile geçmişten günümüze dünyada ve ülkemizde etkili olmuş finansal krizlerin yönetsel bağlamda etkilerinin yorumlayarak bu perspektif te 2008 yılında yaşanan son finansal krizin KOBİ' lerimiz üzerinde ne gibi ... -
Avrupa Birliği uyum sürecinde karşılaştırmalı olarak Türkiye lojistik sektörünün incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Türkiye, uzun yıllardır Avrupa Birliği'ne girebilmek için çaba sarf etmektedir. Bu çabanın sonucunda da geçtiğimiz yıllarda aday adaylığından adaylık unvanına en sonunda sahip olduk. Ancak, bu sürecin aday adaylığı sürecinden ... -
Cep telefonu kullanıcılarının mobil reklamlara karşı tutumlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Teknolojinin her alanındaki ve mobil iletişimdeki hızlı gelişmeler ve değişmeler, aynı zamanda mobil pazarlamada da birçok yeniliğe sebep olmuştur. Mobil telefonların kullanımının yaygınlaşması ve mobil pazarlama yenilikleri ... -
Eğitim geliştirme işlevinin performans yönetimi sistemi açısından önemi ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Globalleşen dünyada değişime ve yeniliğe öncülük eden işletmelerin karlarını arttırdıkları görülmektedir. Bilginin son derece önemli olduğu bir zamanda insana verilen değerin eğitimin önemi açısından ele alınmış, insan ... -
Geleneksel işletmecilik modellerinin yeşil işletmecilik modellerine dönüştürülmesi : Akçansa uygulaması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Kaynak kıtlığı ve çevre intikali konusunda günümüzde yaşanan toplumsal sıkıntılarda, işletmeler giderek sürdürülebilirlikle ilgili tartışmaların merkezinde bulunmaya başladılar. Kurum ve kuruluşların, gelecek nesillerin ... -
Hizmetkar liderliğin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi : Beşiktaş Belediyesi çalışanları üzerinde bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, hizmetkâr liderlik ile örgütsel vatandaşlık arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak; örgütsel vatandaşlık davranışının ortaya çıkmasında hizmetkâr liderlik algısının katkısını tanımlamaktır. Yapılan çalışmada, ... -
İç müşteri memnuniyetinin dış müşteri memnuniyetine etkileri ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İçinde bulunduğumuz yüzyılda teknolojik gelişimler itibariyle yaşanan değişimler insan hayatının her alanında etkili olmaktadır. Bilgi erişiminin kolaylaşması, müşterilerin seçimleri konusundaki alternatifleri fark etmesine ... -
İhracatçı birliklerinin muhasebe sisteminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri ile bir yönetmelik önerisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, İhracatçı birliklerinin mali yapılarında oluşan aksaklıkların tespit edilmesi, tespit edilen aksaklıkların çözümü için gerekli önerilerin ve düzeltici eylemlerin hayata geçirilmesidir. Bu eylemleri ... -
Lisansüstü programlarda program tercih nedenlerinin grup uyumuna etkisinde algılanan hizmet kalitesi açıklayıcılığı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Üniversite tercih nedenleri, yükseköğretim kurumlarında eğitim kalitesinin artırılması konusunda son derece kritik bir bilgi kaynağı olarak değerlendirilmektedir. Teknolojinin hızla artan gelişimi; bilgi erişimi ve bilgi ... -
Marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüz modern toplumları için marka ve marka imajı vazgeçilmez derecede önem taşımaktadır. Marka, önceleri tüketicilerin sadece aldıkları ürünün kalitesini yani ürünün benzer ürünlerden farklılığını ortaya koyması için ... -
Mentorluk ile bireysel kariyer arasındaki ilişki
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, mentorluk ile bireysel kariyer arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla gerçekleştirilmektedir. Çalışanların, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, çocuk sahibi olup olmama durumu, yöneticisinin ... -
Okul öncesi özel eğitim kurumlarında pazarlama yönetimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Hizmet pazarlaması, pazarlamanın en çok üzerinde durulan faaliyet alanlarından biridir. Küreselleşme ve beraberinde rekabet, bir hizmet çeşidi olan eğitim sektörünü de etkilemiş ve pazarlama plânlaması kavramı, eğitim ... -
Organizasyonlarda algılanan örgütsel adalet ile çatışma ilişkisi ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Örgütsel adalet ile ilgili yapılan tüm çalışmalar bu kavramın,işletmeler ve çalışanlar açısından önemini ortaya koymaktadır. Günümüz çalışanları, iş yerlerinde sıklıkla adaletsizliğe maruz kalmaktadır. Çatışma kavramı ise ... -
Ortaöğretim kurumlarında insan kaynakları yönetimi ve bir uygulama (MEV Koleji Özel Basınköy Okulları)
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın genel amacı; Ortaöğretim kurumlarında insan kaynak-ları yönetimi ilkelerini, felsefesini ortaya koyarak önemini vurgulamaktır.Bu araştırmanın ilk beş bölümünde veri, tarama modeli kullanılmıştır. İnsan ... -
Özel ortaöğretim kurumlarında pazarlama yönetimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bilimsel ve teknik alanda ilerleyebilmek, dünyada söz sahibi olabilmenin temel koşuludur. Bu da bireylerin yetiştirilmesiyle, kaliteli ve etkin bir eğitimle söz konusu olabilir. Avrupa Birliğine üye olma çabaları içerisindeki ... -
Sosyal medya kullanımının inovasyon, bireysel yaratıcılık ve çalışan performansına etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İnternet teknolojisinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte, sosyal medya kullanımı da gelişmektedir. Katılımcılar sosyal medya kanallarında, herhangi bir eğitime ya da teknik bilgiye ihtiyaç duymadan, farklı formatlardaki ... -
Stratejik politik pazarlama, Y kuşağına yönelik politik pazarlama stratejlerinin geliştirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Demokratik yönetim ve devlet yaşam tarzının ayrılmaz unsuru olan siyasal partilerin programlarının seçimler öncesi hedef seçmen kitlesine belli strateji ve politikalarla anlatımı ve desteğinin alınması giderek önem ... -
Turizm sektöründe çalışanların kuşak farklılıklarına olan algılamaları ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dünya genelinde ekonomik ve sosyal hareketlerle oluşmuş zaman aralıklarına jenerasyon denmektedir. Yetişme tarzları ve içinde bulundukları ortam değişikleri nedeniyle 'kuşak' olarak da adlandırılan jenerasyonlar arasında ... -
Türkiye'de kamuoyu araştırmaları yapan şirketlerin anket tasarımında yaptıkları hatalar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkiye'de 1960'lı yılların ortalarından itibaren ortaya çıkmaya başlayan ankete dayalı araştırmalar yapan kamuoyu araştırma şirketleri günümüze kadar çalışmalarına devam ederek Türkiye kamuoyunun önemli unsurlarını haline ... -
Türkiye'de KOBİ'lerin gelişimi ve yeri, KOBİ'lere sağlanan teşvik ve desteklerin ürün kalitesi, ürün yeniliği ve karlılık üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Afyonkarahisar küçük sanayi sitesi örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde de, KOBİ'lerin ekonomi, istihdam ve istikrardaki büyük etkisi görülmüş, bu konuda bazı yasal ve kurumsal düzenlemelere gidilmiştir. Sosyo-ekonomik açıdan bu denli ekonomik birimler oluşunun fark edilişi, gelişmiş ...