Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYulaf, Yaseminen_US
dc.contributor.authorGümüştaş, Fundaen_US
dc.contributor.authorAyaz, Muhammeden_US
dc.date.accessioned2019-10-29T17:59:58Z
dc.date.available2019-10-29T17:59:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1301-3904
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnMk9ESTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2278
dc.descriptionAyaz, Muhammed (Arel Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalıümanın amacı, zorunlu okula baülama yaüındaki deùiüiklik sonucu okula hazır oluüluk deùerlendirmesi için çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniùine getirilen çocukların geliüimsel ve ruhsal durumlarını deùerlendirmek ve ebeveynlerinin sosyodemograÀ k özelliklerini incelemektir. Yöntem: Temmuz 2012-Ekim 2012 tarihleri arasında Tekirdaù Devlet Hastanesi çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniùine bu amaçla getirilen tüm çocukların (n=200) dosyaları geriye dönük taranarak incelenmiütir. Sonuçlar: Çalıümaya katılan çocukların ortalama yaüı 65.82 ± 5.5 ay idi. Çocukların annelerinin % 53.5’i (n=107) ortaokul ve daha düüük eùitim düzeyindeydi. Ailelerin % 91’i (n=181) 3000 TL altında bir ortalama aylık gelir düzeyine sahipti. Çocukların % 87.5’inin (n=175) anaokulu eùitimi almadıùı saptandı. Olguların % 13’üne (n=26) eksen I psikiyatrik bozukluk veya biliüsel alanda gecikme tanıları konuldu. Çocukların % 15’inin (n=30) kronik tıbbi bir hastalıùı mevcuttu ve % 61.5’inin (n=123) özbakım becerilerini tek baüına karüılayamadıùı tespit edildi. Tartıüma: Çocukların okula hazır oluüluklarını etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Yeterli okul olgunluùunu saùlamak amaçlı okul öncesi eùitim programlarının yaygınlaütırılması ve evde öùrenme olanaklarının arttırılması önem arz etmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to assess developmental and mental states of children who were referred to a child and adolescent psychiatry outpatient clinic for school readiness assessment as a result of change in the starting age of compulsory schooling and to examine socio-demographic characteristics of the parents. Method: Medical À les of 200 cases that were referred to Tekirdag State Hospital's child psychiatry clinic for this purpose between dates July 2012 and October 2012 were reviewed retrospectively. Results: Mean age of children included was 65.82 ± 5.5 months. Fifty-three and half percent (n=107) of mothers had middle school or lower education level. Ninety-one percent of families (n=181) had an average monthly income under 3000 TL. Eighty-seven and half percent of children (n=175) were found to have not attended kindergarten. Thirteen percent of cases (n=26) were diagnosed with an axis 1 psychiatric disorder or cognitive delay. Fifteen percent of children (n = 30) had a chronic medical illness and 61.5 % (n=123) failed to fulÀ ll self-care skills alone. Discussion: There are many factors affecting the children's school readiness. Preschool education programs and learning opportunities at home should be increased and widened to whole community to provide school readiness adequately.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofÇocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleOkula başlamaya hazır oluşluk değerlendirmesi için bir devlet hastanesi çocuk psikiyatrisi kliniğine başvuran çocuk ve ebeveynlerin özelliklerien_US
dc.title.alternativeCharacteristics of children and their parents referred to a child psychiatry clinic of a state hospital for school readiness assessmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster