dc.contributor.author | Gözükara, İzlem | en_US |
dc.date.accessioned | 2019-10-29T17:59:58Z | |
dc.date.available | 2019-10-29T17:59:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrM016Y3pNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/2286 | |
dc.description.abstract | Üniversiteler nitelikli işgücü yetiştiren, bilimsel araştırmalar yürüten ve toplum hizmeti sunan kurumlar olarak bir ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasında rol oynayan önemli unsurlardır. Üniversiteler toplumların sosyal dönüşümünde kilit rol oynamakta, kendileri de bu dönüşüm sırasında değişime uğramaktadır. Küreselleşmeyle beraber, tüm dünyada üniversitelerin yapısı ve rollerinde de değişim yaşanmıştır. Günümüz bilgi toplumunda, bilgiyi öğrenebilen, geliştirebilen ve kullanabilen bireyler yetiştirilmesi ülkelerin kalkınması için kritik önem taşımaktadır. Bu hususta en önemli görev, mesleki eğitimlerin verildiği üniversitelere düşmektedir. Bu bağlamda, mevcut devlet ve özel üniversitelerin değerlendirilmesinde çeşitli akademik kriterler kullanılmaktadır. Bu çalışmada, ülkemizde bulunan 72 vakıf üniversitesinin akademik kriterler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Söz konusu inceleme için kümeleme analizi kullanılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Universities have an important role in the economic, social and cultural development of a country since they train qualified workforce, conduct scientific researches and provides community service. Universities are critical actors in the social transformation of societies and they are also affected by this transformation. With globalization, the structure and roles of universities have changed worldwide. In today's knowledge society, education of individuals who can acquire, enhance and use information is of critical significance for the development of the countries. The most important duty in this regard falls to the universities, which provides vocational education. In this context, several academic criteria are used to evaluate the current state and private universities. The present study aims to examine 72 foundation universities in Turkey based on academic criteria. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.title | Vakıf Üniversitelerinin Akademik Kriterler Açısından Kümeleme Analizi İle İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining Foundation Universities with Cluster Analysis in the Context of Academic Criteria | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İstanbul Arel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bİlimler Fakültesi, İşletme Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 156 | en_US |
dc.identifier.endpage | 171 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Gözükara, İzlem | en_US |