Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEşme, İsaen_US
dc.date.accessioned2019-10-29T18:00:09Z
dc.date.available2019-10-29T18:00:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-796X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd05qZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2373
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.2399/yod.14.015
dc.description.abstractTürkiye gibi, yükseköğretim olanakları sınırlı ve genç nüfus oranı yüksek ülkeler için üniversiteye giriş sınavları, gençlerin geleceğini belirleme ve üniversite öncesi eğitime etkileri bakımından büyük öneme sahiptir. Bu önemi nedeniyle ülkemizde yükseköğretime geçiş, eğitim alanında üzerinde en çok konuşulan konulardan biridir. Ortaöğretimden yükseköğretime geçişte, geçmişte ve günümüzde yaşananları doğru değerlendirebilmek ve geleceğe yönelik rasyonel çözümler üretebilmek için üniversiteye girişte uygulanan sistemin geçmişini bilmek gerekir. Makalede Türkiye’de yükseköğretime geçiş sisteminin kısa bir özeti verildikten sonra, mevcut sistemin olumlu ve yetersiz kaldığı yönleri ele alınmış, bu analizin ardından, yükseköğretime girişte arz talep bilgileri ile yeni arayışlar baş- lığında bazı önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn countries like Turkey, where the youth population percentage is high but the higher education prospects are limited, university and college admission exams are of great importance; because of its impacts on the secondary education or even on earlier stages. Because of this vital importance, “transition to higher education” is one of the hottest topics on education in Turkey. In order to fully understand what was experienced in the transition from secondary education to higher education (in history and nowadays) and to create rational solutions for the future; it’s crucial to know the history of the system applied for university admissions. In the article, after giving some summary on the system of transition to higher education in Turkey, the successful aspects and the shortcomings of the current system is evaluated. And after this analysis, specific recommendations are presented under the topic: new pursuits, supported by supply/demand data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.2399/yod.14.015en_US
dc.identifier.doi10.2399/yod.14.015
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye’de Yükseköğretime Geçiş Sistemi : Transition to higher education in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTransition to higher education in Turkeyen_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Mühenislik-Mimarlık Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage148en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.institutionauthorEşme, İsaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster