Browsing Turizm ve Otel İşletmeciliği / Department of Tourism and Hotel Management by Issue Date
Now showing items 1-20 of 28
-
Konaklama işletmelerinde uygulanan farklı tekstil temizlik yöntemleri ve misafir görüşleri
(Detay Yayıncılık, 2010)Bu araştırma, tekstil ürünlerinin temizlik ve bakımını kendi çamaşırhanesinde yapan ve ticari bir firmaya yaptıran konaklama işletmelerinin tekstil ürünlerinin seçim, temizlik ve bakım uygulamalarıyla bu konaklama ... -
Türk turizminde sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmenin ön koşulu : ülke imajı
(Düzce Üniversitesi, 2011)Ülkeler turizm endüstriden elde ettikleri payı arttırmak için kıyasıya rekabet etmektedirler. Bu rekabette öne çıkma adına ülkeler endüstrilerini ne kadar geliştirirlerse geliştirsinler öncelikle potansiyel turist olan ... -
Role of internet demand as source of information in customer decision marketing and suggestions for hotels
(Adnan Menderes University, 2011)At the present day, all types of business which producing good and services use information technology and especially internet effectively based on modern marketing. Thereby, business achieve own purpose easily, at the ... -
İstanbul’daki konaklama işletmelerinin rekreasyon faaliyetlerinin değerlendirilmesi
(AJIT-e, 2012)Rekreasyon faaliyetleri gerek konaklama işletmelerinde kalmakta olan gerekse işletmeyi günübirlik kullanmak isteyen misafirler için işletmenin kalitesini, imajını ve çekiciliğini ifade etmektedir. Aynı zamanda rekreasyon ... -
İnovasyon örneği olarak moleküler mutfağın İstanbul'daki restoran işletmelerinde uygulanmasına yönelik bir araştırma
(Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2013)Restoran işletmelerinin müşterilerinin ihtiyaç ve isteklerini en iyi şekilde karşılayarak rekabette ön plana çıkabilmeleri için ürünlerini sürekli olarak değerlendirmeleri, yenilik yapmaları ve müşterilerine farklı olanı ... -
Ekolojik köy projesinin yerel değerlerin pazarlanması kapsamında değerlendirilmesi: Örnek olay çalışması
(Kafkas Üniversitesi, 2013)Dünyanın pek çok bölgesinde turistik seyahatlerin kırsal alanlara doğru yöneldiği ve bu yönelimin artarak devam ettiği bilinmektedir. Özellikle, keşfedilmemiş pek çok turizm ürününü bünyesinde toplaması bakımından Karadeniz ... -
Alternatif turizm
(Detay Yayıncılık, 2013)Bu kitap, turistik bir ürün olarak alternatif turizm türlerinin nasıl oluşturulduğu ve turistik ürün kavramı ışığında ülkemizdeki turistik ürün çeşitleri hakkında bilgi vermektedir. Çalışmada öncelikle turizm endüstrisinin ... -
Kış turizmi turistlerinin seyahat motivasyonları
(Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2013)Günümüzde pek çok turist rahatlamak, dinlenmek, eğlenmek, çeşitli faaliyetlere katılmak, karmaşıklaşan yaşamın stresinden uzaklaşmak gibi pek çok nedenden dolayı kış aylarında da seyahat etmekte ve kış turizm merkezlerine ... -
Farklı milletlerden turistlerin Türk mutfağına ilişkin görüşlerinin saptanması üzerine bir çalışma
(Yaşar Üniversitesi, 2013)Bir ülkenin mutfak kültürü o ülkeyi ziyaret eden yabancı turistlerin tatil deneyimleri içerisinde önemli yer tutmaktadır. Bu nedenle farklı milletlerden ülkemize gelen turistlerin Türk mutfağına ilişkin görüşleri hakkında ... -
Mobile marketing communication in tourism: a case study from Turkey
(JASSS, 2013)In recent years mobility has played important role in our life as a natural consequence of rapid changes in technology. Mobile devices are indispensable for our life like that mobile phones standing first on the list and ... -
Teknolojik bir yenilik olarak QR kodlarının otel işletmelerinde benimsenme durumu
(Gazi Üniversitesi, 2013)… -
Positioning of campuses in terms of satisfaction: A research on Marmara University
(International Association of Social Science Research - IASSR, 2013)The aim of the study is to determine university students' satisfaction levels on the infrastructure and education level of the university and also to identify how they position different campuses of the university regarding ... -
Konaklama işletmelerinde pazarlama iletişimi açısından yeni bir uygulama: sosyal paylaşım siteleri ve misafir ihtiyaçları
(2013)Günümüzde dünya genelinde pek çok işletme sosyal ağlar aracılığı ile potansiyel ve fiili müşterilerine ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal ağları pazarlama aracı olarak kullanan işletmelerden biri de konaklama işletmeleridir. ... -
Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma
(2013)Bu çalışma, kendinden önceki ve sonraki kuşaklardan farklı özellikler gösteren Y kuşağı turistlerin tatil yerlerine karar vermeleri üzerine destinasyon imajını oluşturan faktörlerin etkisini saptamak ve Y kuşağı turistlerin ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikayetleri ve şikayete ilişkin davranışlar
(Paradoks, 2013)Restoran işletmeleri için şikayet, işletmenin müşterilerini uzun süre elinde tutması, karlılığını arttırması ve imajı açısından son derece önemlidir. Bu çalışma müşterilerin restoran işletmelerinde karşılaştıkları sorunları, ... -
Algılanan liderlik tiplerinin örgütsel yaratıcılık çabaları açıklayıcılığında firma performansına etkileri
(Marmara Üniversitesi, 2014)… -
Üçüncü yaş turistlerinin otellere bağlı restoranlarında yiyecek ve içecekler ile ilgili karşılaştıkları sorunlar
(Balıkesir Üniversitesi, 2014)Problem Durumu: Tüm dünyada 50 yaş üzerindeki bireylerin sayısı gittikçe artmaktadır ve bu grup turizm endüstrisinde üçüncü yaş turisti olarak isimlendirilmektedir. Söz konusu grup yaşam sürelerinin uzaması, boş zamanlarının ... -
Hava Limanı Restoranlarında Hizmet Kalitesinin Önem Performans Analiziyle Değerlendirilmesi
(2014)Günümüzde gelirlerdeki artış, kentleşme, çalışma ve eğitim sebebiyle azalan zaman gibi sebeplerden dolayı restoranlarda yemek yiyenlerin ve buna bağlı olarak da restoranların sayısı da her geçen gün artmıştır. Dolayısıyla ...