Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAli Kanlı, İzlemen_US
dc.contributor.authorDikmen, Ferihaen_US
dc.date.accessioned2021-03-05T15:21:24Z
dc.date.available2021-03-05T15:21:24Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationAli Kanlı, İ , Dikmen, F . (2013). Kadının "Metalaştırılma" Sorununun Sosyal Medya Üzerinden Okunması: Ala Loca Üzerine Bir İnceleme . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 2 (3) , 35-51 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31608/357299en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31608/357299
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2633
dc.description.abstractBu araştırma genel bağlamda medyadaki kadın temsilinin politik olduğundan hareketle günümüz popüler kitle iletişim araçlarından internet kullanım alanı olarak sosyal medyadaki İslami kadın temsillerinin okumasını gerçekleştirmiştir. Türkiye’deki ataerkil toplum yapısı ile medya temsil ve söylemleri arasındaki ilişkisellik bu yapıyı kırmaya değil meşrulaştırmaya yönelik inşa edilmektedir; bu çalışmanın öncelikli amacı bunu sorunsallaştırmaktır. Araştırmamızın ikincil bir amacı kadın ve meta(laşma) kavramlarının ilişkiselliğini sorunsallaştırmaktır. Kapitalist sistemde kadın ve bedeni bir meta muamelesi görmekte, hem üretim hem de tüketim için bir amaç olarak kullanılmaktadır. Bu ilişkisellik çoğu zaman gerek popüler sinema, gerekse kadın dergileri gibi kitle iletişim araçları bağlamında sıklıkla çalışılmıştır. Bu araştırmayı diğerlerinden farklı kılmaya çalışan olan Türkiye’de son beş yılda siyasal İslamın belki de bir uzantısı olarak ‘popülerleşen’ İslami kadın dergilerinin ve bu dergilere ait sosyal medya kaynaşma alanlarının incelenmiş olmasıdır.Çalışmamızın odak noktası Ala dergisi olup, bu derginin tıpkı facebook gibi bir sosyal paylaşım alanı olan Ala Loca sitesinin eleştirel analizi yapılmıştır. Araştırmamızda söylemanalizi yöntemi uygulanmış olup, kuramsal bağlamdaki tartışmamız ‘yabancılaşma’,metalaşma’, ‘fetiş’, ‘toplumsal cinsiyet/kadın olmak’, ‘tüketim’, ‘sınıf’ ve ‘temsili kavramları üzerinden temellendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectTemsilen_US
dc.subjectKadın Dergilerien_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectYabancılaşmaen_US
dc.subjectMetalaşmaen_US
dc.titleKadının "Metalaştırılma" Sorununun Sosyal Medya Üzerinden Okunması: Ala Loca Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster