Sosyal Medya Mecralarında Mahremiyet Anlayışının Dönüşümü
Citation
Aydın, B . (2014). Sosyal Medya Mecralarında Mahremiyet Anlayışının Dönüşümü . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 3 (5) , 131-146 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31610/375956Abstract
ICR, ICQ, Microsoft Messenger gibi sanal sohbet yazılımlarıyla başlayan internetin sosyal amaçlı kullanımı, 2004'te kurulan ve bugünkü anlamıyla sosyal medyayı yaratan Facebook ile giderek yaygınlaşmıştır. Türkiye'deki en popüler sosyal medya platformu olarak Facebook'un, gündelik hayatın önemli unsurlarından biri haline gelmesiyle birlikte insanlar için yaptıklarını ve çeşitli olaylara tepkilerini bu mecrada paylaşmak, olağan bir edim haline dönüşmüştür. Facebook hesapları aracılığıyla kişinin ve onun gündelik hayatının başkaları tarafından bilinir olması, artık gönüllü olarak gerçekleşmektedir. O halde zaman ve uzam sınırlarını aşması, iletişimde geribildirime anındalık kazandırması gibi nitelikleriyle geleneksel medyadan ayrılan sosyal medya, "mahremiyetin sınırları" konusunda da bugüne kadar hiçbir iletişim aracının yapamadığı ölçüde bir aşınmaya neden olmuş mudur? Sosyal medyayı, "mahremiyetin sınırlarını aşındırması" bağlamında ele alması, çalışmanın önem kazandığı noktadır. Araştırmacının kişisel Facebook hesabı araştırmanın kapsamını oluştururken; seçilen dört günlük zaman aralığında, söz konusu hesabın ana sayfasına düşen ve arkadaş listesinden yapılan her türlü "kişisel" gönderiye bakılarak içerik analizi yapılmıştır.
Source
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları DergisiVolume
3Issue
5URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31610/375956https://hdl.handle.net/20.500.12294/2649