Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Bermalen_US
dc.date.accessioned2021-03-17T11:25:35Z
dc.date.available2021-03-17T11:25:35Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationAydın, B . (2014). Televizyon Yayın Politikalarında Sosyal Medya Etkisi: Behzat Ç. Örneği . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 3 (6) , 13-41 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31611/375987en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31611/375987
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2651
dc.description.abstractSanallığa dayalı ağ toplumu, aynı anda milyonlarca insanın çevrimiçi bir arada olmasını sağlayarak büyük bir sosyalleşme ve örgütlenme imkânını beraberinde taşır. Bu sosyalleşmenin en belirgin özelliği ise fiziksel anlamda birbiriyle hiç karşılaşmamış kişilerin bile, ortak ilgi alanları dâhilinde, internet üzerinden sanal birliktelikler kurmasıdır. Birbirleriyle internet yoluyla iletişime geçen ve iş, oyun, aktivite, sohbet gibi ortak paylaşımlarda bulunan insanlardan oluşan bu yeni topluluklar, internetin sanal cemaatlerini oluştururken; bu insanların yeni kamusal alanının sosyal paylaşım ağları olduğu sıklıkla dile getirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de sosyal medyanın televizyon yayın politikaları üzerindeki etkilerini göstermek ve toplumsal bir direniş aracı olup olmadığını tartışmaktır. Bu amaç doğrultusunda üzerindeki tüm siyasi baskılara, RTÜK'ün cezai yaptırımlarına ve inişli çıkışlı reyting grafiğine karşın Behzat Ç. adlı TV dizisinin üç sezon boyunca yayında kalmasında sosyal medyanın rolü ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmanın önemi ise, sosyal medyayı yayın politikaları üzerinde rol oynayan bir güç olarak ele almasında yatmaktadır. Çalışmanın verileri; ikincil kaynaklardan toplanan veriler, Behzat Ç. ile ilgili oluşturulan sayfalardaki Twitter ve Facebook paylaşımları ile yorumlarının taranması, dizinin yönetmeni Sadullah Şentürk’le yapılan yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectAğ Toplumuen_US
dc.subjectBehzat Ç.en_US
dc.subjectYayın Politikalarıen_US
dc.subjectTahakküm ve Direnişen_US
dc.subjectÖrgütlenmeen_US
dc.titleTelevizyon Yayın Politikalarında Sosyal Medya Etkisi: Behzat Ç. Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.institutionauthorAydın, Bermalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster