Türkiye'de Medya ve Avrupalılaşma Süreci: Türkiye Medyası, Avrupalılaşan Bir Kamusal Alan Deneyimi İçin Katkı Sunabilir Mi?
Citation
Kaymas, S . (2014). Türkiye'de Medya ve Avrupalılaşma Süreci: Türkiye Medyası, Avrupalılaşan Bir Kamusal Alan Deneyimi İçin Katkı Sunabilir Mi? . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 3 (6) , 42-101 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31611/376008Abstract
Türkiye'ye, Avrupa Birliği aday ülke statüsünün tanındığı 1999 yılındaki Helsinki Zirvesi'nin ardından Türkiye ve Avrupa Birliği ilişkileri, Türkiye'nin toplumsal oluşumunu ve modernleşme sürecini önemli ölçüde etkileyen boyutları ile kamusal alanda da gittikçe genişleyen bir ilginin odağına yerleşmiştir. Türkiye'nin Avrupalılaşma sürecinin, ülkenin modernleşmesini ve toplumsal oluşumunu etkileyen boyutlarıyla medya ve kamusal alan tartışmalarına dair özel bir gündeme yol açtığı gözlenir. Ancak Türkiye medyasının ülkenin Avrupalılaşma sürecinde olduğu kadar, ulusal kamusal alanın Avrupalılaşmasına dair sunduğu katkının da oldukça tartışmalı olduğu belirtilmelidir. Bu çalışmada, Avrupa Birliği içerisinde kamusal alan tartışmalarına dair bir tartışmanın ardından, Türkiye medyasının Avrupalılaşan bir kamusal alan deneyimi için katkı sunup sunamayacağı ele alınmaktadır. Türkiye'nin medya siyasasındaki değişim ve Gezi Parkı eylemleri ekseninde Türkiye'de medya ve kamusal alan denklemini ele alan çalışma, Türkiye'de Avrupa Birliği sürecinin medya içerisinde yanlış kurulan bir denklem olduğunu vurgulamaktadır.
Source
İletişim Çalışmaları DergisiVolume
3Issue
6URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31611/376008https://hdl.handle.net/20.500.12294/2652