Medya, gençlik, suç ve ahlaki panik
Citation
Güngör, A . (2019). MEDYA, GENÇLİK, SUÇ VE AHLAKİ PANİK . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 7 (14) , 113-133 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53168/706385Abstract
Bu çalışma, genç suçluluğunun medyadaki sunumu ve bir ahlaki paniğin yaratılması ve sürdürülmesi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ahlaki panikler sosyal değer ve çıkarlara bir tehdit olarak ortaya çıkan durum, olay, kişi ya da kişiler olarak tanımlanmaktadır. Ahlaki panikler politikacılar tarafından vekaletin yönlendirilmesi, iş dünyası tarafından belirli pazarlarda satışların artırılması ve medya tarafından toplumsal ilişkilerin haber yapmaya değer bir hale getirilmesi için günlük inşa edilir. Günümüz gençliğinin var olduğu sayılan davranışlarının bir ahlaki paniğin “kaynağı” olduğu tartışılacaktır. Genel olarak gençlerin belalı, sorunlara yol açan kişiler olarak görülmesi ile böyle bireyler tarafından işlenen suç vakalarının arttığı algısı doğasında daha rastgele ve daha şiddetli hale gelmektedir. Bu çalışmanın amacı gençliğin kitle iletişim araçlarındaki sunumunu ve bu tür olumsuz sunumların halkın bütün gençler ve özellikle de genç suçlular kaynaklı korkusunun yükselmesine olan etkisini irdelemektir.
Source
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları DergisiVolume
7Issue
14URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53168/706385https://hdl.handle.net/20.500.12294/2707