dc.contributor.author | Deniz, Mehmet Engin | en_US |
dc.contributor.author | Arslan, Coşkun | en_US |
dc.contributor.author | Özyeşil, Zümra | en_US |
dc.contributor.author | İzmirli, Melek | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-04-06T11:31:11Z | |
dc.date.available | 2016-04-06T11:31:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Deniz, M. E., Arslan, C., Özyeşil, Z., İzmirli, M. (2012). Öz-anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu: türk ve diğer ülke üniversite öğrencileri arasında bir karşılaştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12.23, 428 - 446. | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-8944 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/285 | |
dc.description | Özyeşil, Zümra (Arel Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve bazı ülke (İngiltere, Fransa, Polonya, Romanya, İtalya, Brezilya, İspanya, Ukrayna) üniversite öğrencilerinin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu özelliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya Türkiye’den 127 (70 erkek ve 57 kız) ve diğer ülkelerden 122 (52 erkek ve 70 kız) öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson momentler çarpımı korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türk öğrencilerin öz anlayış ve yaşam doyumu düzeyleri diğer ülkelerdeki öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Türkiye’deki kız ve erkek öğrenciler ile diğer ülkelerdeki kız ve erkek öğrenci grupları karşılaştırıldığında öz anlayış ve pozitif duygu açısından anlamlı düzeyde farklılaşma ortaya çıkmıştır. Türkiye’deki öğrencilerin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu korelasyonları, diğer ülke öğrencilerinin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu korelasyonlarından daha yüksek ilişki göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öz-Anlayış | en_US |
dc.subject | Negatif ve Pozitif Duygu | en_US |
dc.subject | Yaşam Doyumu | en_US |
dc.title | Öz-anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu: türk ve diğer ülke üniversite öğrencileri arasında bir karşılaştırma | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İstanbul Arel Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü | en_US |
dc.authorid | TR11015 | en_US |
dc.authorid | TR102393 | en_US |
dc.authorid | TR27193 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 23 | en_US |
dc.identifier.startpage | 428 | en_US |
dc.identifier.endpage | 446 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |