Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaştekin, Alien_US
dc.date.accessioned2022-02-14T13:25:50Z
dc.date.available2022-02-14T13:25:50Z
dc.date.issued[2014]en_US
dc.identifier.citationTaştekin, Ali. "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Yöntem Denemesi1." International Journal of Languages’ Education and Teaching.en_US
dc.identifier.issn2198 – 4999
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2947
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi faaliyetinin önemi son zamanlarda artmıştır. Bu eğitim, Türkiye’de ve pek çok yabancı ülkede sivil ve askerî kurumlarda verilmektedir. Türk Silahlı kuvvetleri bünyesindeki okul ve kurumlarda yabancı askerî personele verilen Türkçe eğitiminin kalitesi bir hayli yüksektir. Bu kalitenin elde edilmesinde, uygulanan yöntem ve tekniklerin nitelikli olmasının yanında, üretilen teknoloji tabanlı öğretim materyallerinin de etkisi olmuştur. “Görsel Cümle Yöntemi” adını verdiğimiz yöntem, yıllarca süren tecrübelerin ışığında şekillenmiştir. Bu yöntem, ana dili Türkçe olmayan yetişkin yabancılara Türkçe öğretiminde çok etkili bir araçtır. Çünkü bu teknikle; her yaş ve seviyeden öğrencinin yararlanabileceği, sıkılmadan dersi takip edebileceği bir ortam sunulmaktadır. Ayrıca dört dil becerisini de geliştirmeye imkân veren bu yöntem, farklı hazır bulunuşluk düzeyindeki öğrencilerden meydana gelen dersliklerde kolayca kullanılabilmektedir. Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretiminin adı; “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” değil, “Ana Dili Türkçe Olmayanlara Türkçe Öğretimi” olmalıdır. Zira Türkiye’de Türkçe yabancı dil değildir. Bu etkinlik, yabancılar için “yerinde dil eğitimi” kapsamında değerlendirilmelidir. Ortak iletişim aracı olmadan, ölçünlü bir program sürdürmek çok zordur. Hazır bulunuşluk düzeyleri çok farklı öğrencilerden oluşan sınıf/kısımlarda tümevarım ve tümdengelim modelleri öğrenicilerin bir kısmını dersten koparmakta, öğretim etkinliği vasat düzeye göre yürütülmektedir. Oysa “Görsel Cümle Yöntemi”nde, cümleden başlayarak iki yönlü (hem tümevarım hem de tümdengelim) bilgi ve beceri kazandırıldığından, tüm öğrenicilerin ilgisini canlı tutmak mümkün olmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Journal of Languages’ Education and Teachingen_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Languages’ Education and Teachingen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörselen_US
dc.subjectCümleen_US
dc.subjectYöntemen_US
dc.subjectYabancıen_US
dc.subjectDilen_US
dc.titleTürkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Yöntem Denemesi1en_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.departmentFen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8303-9880en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorTaştekin, Alien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster