Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanıtez, Fikreten_US
dc.contributor.authorAkyol, Ayşeen_US
dc.date.accessioned2022-02-15T08:30:00Z
dc.date.available2022-02-15T08:30:00Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationCanıtez, F., & Akyol, A. (2019). Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(3), 1294-1312.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2019.672
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2950
dc.description.abstractAmaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı sağlayan ana etkenlerin başında gelmektedir. Özellikle fiyat, kalite, fayda, satış sonrası servis, garanti gibi hususlar birbirine yakın olduğunda kurum itibarının tüketici tercihine etkisi büyük ölçüde olmaktadır. Çalışmamızda kurumsal tasarımın kurumsal itibar oluşumuna olan doğrudan etkisi ile kurumsal tasarımın kurumsal imaj üzerinden kurumsal itibar oluşumuna olan dolaylı etkisi incelenmiştir. Yöntem – Çalışmamızda öncelikle literatür taraması yapılarak kavramsal çerçeve oluşturulmuş, yapı geçerliliği kapsamında pilot uygulama ve daha sonra sosyal ağlar ve elektronik posta aracılığıyla gönderilen anketi cevaplayan 804 kişi örneklem olarak alınarak saha çalışması yapılmıştır. Daha sonra veriler SPSS 22.0 ve AMOS 22.0 yazılımlarıyla çözümlenmiş, elde edilen verilere güvenilirlik analizi, KMO testi, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, doğrulayıcı faktör analizi yapılmış, hipotezler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiş ve bunun sonucunda bazı hipotezlerin tamamen, bazılarının ise kısmen kabul edildiği gözlemlenmiştir. Bulgular – Çalışmamız sonucunda kurumsal tasarım ile kurumsal itibar oluşumu arasında orta düzeyde, kurumsal imaj ile kurumsal itibar oluşumu arasında güçlü, kurumsal tasarım ile kurumsal imaj arasında yine güçlü düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Tartışma – Araştırmamızın en önemli çıktısı kurumsal tasarımın kurumsal itibar oluşumunu etkilediğinin istatistiksel olarak anlamlı çıkmasıdır. Bir diğer sonuç kurumsal tasarımın kurumsal imajı etkilediğinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmamızın bir diğer önemli sonucu da kurumsal imajın kurumsal itibar oluşumunu etkilediğinin istatistiksel olarak doğrulanmış olmasıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2019.672en_US
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2019.672
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal Tasarımen_US
dc.subjectKurumsal İmajen_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.titleKurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Corporate Designs' Effect on Forming Corporate Image and Corporate Reputation in the Services Industryen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4039-5823en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1294en_US
dc.identifier.endpage1312en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster