Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Gamzeen_US
dc.contributor.authorBozkurt, Serdaren_US
dc.date.accessioned2022-02-17T08:30:20Z
dc.date.available2022-02-17T08:30:20Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAYDIN, G., & BOZKURT, S. (2020). DETERMINING FACTORS FOR INSTRUCTORS IN THE USE OF MOOCS. Journal of International Social Research, 13(73). 660-670.en_US
dc.identifier.issn1307-9581
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2965
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the relationship between instructors’ use of Massive Open Online Courses (MOOCs) and their demographic characteristics. MOOC research in the literature is predominantly on students' attitudes and behaviors. However, there are fewer studies on instructors' attitudes and behaviors, which make up a significant portion of MOOC users. Therefore, the research data were collected from 181 instructors through an online questionnaire. As a result of the research, it was observed that the instructors of some faculties (Economics and Administrative Sciences, Science and Literature, Engineering Faculty) benefit more from MOOC providers. It has been determined that female instructors value the certificates earned from MOOCs more in business life. Moreover, it has been determined that instructors working at public and private sectors give importance to using MOOCs at the same level. It was also concluded that the MOOC utilization of instructors who are younger and in the first five years of their careers is higher.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, akademisyenlerin Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD) kullanımları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Literatürdeki MOOC araştırmaları ağırlıklı olarak öğrencilerin tutum ve davranışları üzerinedir. Ancak, MOOC kullanıcılarının önemli bir bölümünü oluşturan eğitmenlerin tutum ve davranışlarına ilişkin çalışmalar daha azdır. Bu bağlamda, araştırma verileri 181 akademisyenden çevrimiçi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda bazı fakültelerin (İktisadi ve İdari Bilimler, Fen ve Edebiyat, Mühendislik Fakültesi) akademisyenlerinin MOOC sağlayıcılarından daha fazla yararlandığı görülmüştür. Kadın akademisyenlerin KAÇD'lerden aldıkları sertifikalara iş hayatında daha çok değer verdiği tespit edilmiştir. Ayrıca kamu ve özel sektörde görev yapan akademisyenlerin KAÇD'leri aynı düzeyde kullanmaya önem verdiği belirlenmiştir. Daha genç ve kariyerlerinin ilk beş yılında olan akademisyenlerin KAÇD kullanımlarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Researchen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMOOCen_US
dc.subjectMassive Open Online Cours.en_US
dc.subjectInstructorsen_US
dc.subjectDistance Learningen_US
dc.subjectE-Learningen_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.titleDetermining Factors for Instructors in The Use of MOOCsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9122-607Xen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue73en_US
dc.identifier.startpage660en_US
dc.identifier.endpage670en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster