Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYENİCELER, İrem
dc.date.accessioned2023-01-31T11:29:23Z
dc.date.available2023-01-31T11:29:23Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKORTAK, İ. Y. (2022). YAPAY ZEKÂ VE HABER İLİŞKİSİNE KULLANICI GÖZÜNDEN BAKMAK: SOSYAL MEDYADA ROBOT HABER SPİKERLERİNE GELEN YORUMLARIN İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(2), 699-710.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18069/firatsbed.1060917
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3215
dc.description.abstractİletişim teknolojilerinde kendini gösteren teknolojik gelişmeler haberciliğin dijitalleşmesini ve oluşturulan haberlerin birbirinden farklı kitlelere birçok mecradan iletilmesini ortaya çıkarmıştır. Haberin üretim, dağıtım ve hedef kitle gruplarında meydana gelen bu değişim, habere yeni eklemlemeler yapılmasının ve haberin teknolojik gelişmeler paralelinde yenilenmesinin önünü açmıştır. Bu noktada örnek gösterilecek olan yapay zekâ teknolojileri de haberciliğe etki ederek yeni haber biçimlerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlamıştır. Söz gelimi robot gazetecilik, yapay zekâ sistemlerinin temellendirmesi sonucunda oluşan ve yakın geçmişe kadar hiç kullanılmamış bir habercilik türü olarak adından söz ettirmektedir. Bu bağlamda çalışmada robot gazetecilik, robot spikerler üzerinden örneklendirilerek bir haber paylaşım platformu olan YouTube’a yüklenen videolar üzerinden analiz edilmiştir.İçerik analizi yönteminin kullanıldığı çalışmada Türkçe ve İngilizce olarak videosu yüklenmiş olan bir kadın ve bir erkek robot haber spikerine gelen yorumlar ışığında farklı kullanıcıların yapay zekâ ve haber ilişkisine yönelik tutumları mercek altına alınarak analize tabi tutulmuştur. Araştırma neticesinde elde edilen yorumların robot spikerin cinsiyetine bağlı olarak farklılık gösterdiği, kadın robot spikere karşı cinsiyetçi söylemin egemen olduğu, yapay zekâ teknolojilerinin birçok mesleğin sonunu getireceğinin düşünüldüğü ve kullanıcıların büyük bir kısmının haberde yapay zekâ kullanımına karşı olumlu görüşte olmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherProf. Dr. Murat SUNKARen_US
dc.relation.ispartofFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.18069/firatsbed.1060917en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectGazeteciliken_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.subjectRobot Gazeteciliken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectRobot Gazeteciliken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.titleYAPAY ZEKÂ VE HABER İLİŞKİSİNE KULLANICI GÖZÜNDEN BAKMAK: SOSYAL MEDYADA ROBOT HABER SPİKERLERİNE GELEN YORUMLARIN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5375-8013en_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage699en_US
dc.identifier.endpage710en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYENİCELER, İrem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster