Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarı, Esra
dc.contributor.authorFışkın, Gamze
dc.contributor.authorKarakaş, Sevda
dc.date.accessioned2023-04-07T08:10:37Z
dc.date.available2023-04-07T08:10:37Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationEsra, S. A. R. I., FIŞKIN, G., & KARAKAŞ, S. (2020). EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM AĞRISI VE YÖNETİMİ HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(1), 1-8.en_US
dc.identifier.issn1309-5471
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17049/ataunihem.443342
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3706
dc.description.abstractAmaç: Hoş olmayan bir duygu olan doğum ağrısının ebeler tarafından etkin bir şekilde yönetilmesi önemlidir. Bu araştırma; ebe adaylarının doğum ağrısı ve yönetimi konusundaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Van Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü’nün 2016-2017 bahar yarıyılı lisans eğitimine kayıtlı öğrencileri (N=320) oluştururken ayrıca bir örnekleme yapılmamıştır. 25 Şubat-25 Mart 2017 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı kabul eden toplam 250 öğrenciye ulaşılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından literatür kapsamında hazırlanan 23 sorudan oluşan anketle toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamaları 20.91±1.90 olup tüm sınıflardan ortalama olarak eşit sayıda öğrenciye ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin, gebelerin doğum ağrısı algılarının psikolojik faktörlerden (%82.9), fetal boyut/pozisyondan (%77.8) ve kişisel özelliklerden (%68.8) etkilendiğini ifade ettikleri belirlenmiştir. %58.5’i doğum ağrısının müdahale edilebilir bir durum olduğunu belirten öğrencilerin, %58.1’inin ise, kendi doğum ağrılarına müdahale edilmesini istedikleri saptanmıştır. Öğrenciler arasında en çok duyulan/görülen farmakolojik yöntemin; lokal anestezi (%75.6), non-farmakolojik yöntemin ise; solunum egzersizleri (%76.5) olduğu ve %43.2’sinin geleneksel uygulamalar konusunda fikri olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç: Araştırmada, öğrenciler tarafından doğum ağrısının müdahale edilebilir bir durum olarak değerlendirildiği, doğum ağrısının azaltılmasına yönelik kullanılan nonfarmakolojik yöntemlerden özel bir teknik ve ayrıntılı bilgi gerektirmeyenlerin daha çok bilindiği görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda, ebe adaylarına doğum ağrısının yönetiminde kullanılabilecek yöntemler konusunda daha detaylı bilgi verilmesi önerilebiliren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAtatürk Üniversitesi Hemşirelik Fakültesien_US
dc.relation.ispartofAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17049/ataunihem.443342en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğum Ağrısıen_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.titleEBELİK ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM AĞRISI VE YÖNETİMİ HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4617-8798en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKarakaş, Sevda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster