Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGücüyener, Ayteken_US
dc.contributor.authorYiğit, Enginen_US
dc.contributor.authorEsen, Vedaten_US
dc.date.accessioned2016-04-28T08:05:51Z
dc.date.available2016-04-28T08:05:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationGücüyener, A., Yiğit, E., Esen, V. (13-15 Haziran 2012). Elektrik teknikerliği eğitiminin piyasa şartlarına hazırlanması üzerine bir çalışma. Ulusal Meslek Yüksekokulları Çalıştayı ve Öğrenci Sempozyumu. Ürgüp-Nevşehir : Nevşehir Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/381
dc.descriptionGücüyener, Aytek (Arel Author), Yiğit, Engin (Arel Author), Esen, Vedat (Arel Author) --- Conference:Nevşehir Üniversitesi Ulusal Meslek Yüksekokulları çalıştayı ve öğrenci sempozyumu, 13-15 Haziran 2012, Nevşehir.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada elektrik teknikerliği öğrencilerinin piyasa şartlarında daha başarılı olabilmeleri için öğretim programlarının düzenlenmesi ve daha etkili hale getirilmesi üzerine bir araştırma yapılmıştır. Elektrik teknikerliği öğrencilerinin eğitimlerinin bir parçası olan yaz stajları, öğrencilerin piyasa şartları ile ilk kez tanıştıkları noktadır. Öğrencilerin piyasada staj yaptıkları şirketlerdeki yöneticilerin beklentilerini ve öğrencilerin stajından sorumlu şirketlerin eğitim departmanındaki sorumlu mühendislerin elektrik teknikerliği öğrencilerinin piyasa şartlarında daha başarılı olmaları için öğretim programlarında yapılması gereken değişiklikler üzerine yapılan bir incelemeyi yansıtmaktadır. Çalışmanın evrenini İstanbul’da elektrik eğitimi veren İstanbul Arel Üniversitesi, örneklemini ise rastgele seçilen 100 öğrenci ve staj yaptıkları şirketler oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Anket sorularının hazırlanması için staj yapılan şirketteki sorumlu mühendislere 20 adet soru sorulmuş ve 5 maddeli Likert tipi anket hazırlanmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve sonuçlara ilişkin grafikler verilmiştir. Çalışma ile birinci ve ikinci sınıflardaki öğrencilerin yaz aylarında yaptıkları staj ile piyasa şartlarına daha iyi hazırlanmaları için; proje uygulamalarında, bilgisayar tabanlı proje eğitiminin verilmesi gerektiği, matematiksel temelli ve teorik konuların çok yer aldığı elektrik teknikerliği eğitiminde sorunlara pratik yaklaşımlar ve çözüm yöntemlerinin geliştirilebileceği, uygulamalı elektroteknik derslerinin konulması gerektiği, yabancı bir dilin daha etkin kullanılması gerektiği şeklinde çözüm önerileri sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknikerlik ve Piyasa Şartlarıen_US
dc.subjectElektrik Teknikerliği Eğitimien_US
dc.subjectSPSSen_US
dc.titleElektrik teknikerliği eğitiminin piyasa şartlarına hazırlanması üzerine bir çalışmaen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı.en_US
dc.authoridTR36719en_US
dc.authoridTR24132en_US
dc.authoridTR15026en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record