dc.contributor.author | Yılmaz, Gül | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T07:19:20Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T07:19:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | YILMAZ G (2018). Üniversite Gençliğinin Turizme Bakış Açısı: İstanbul Arel Üniversitesi Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1516 - 1538. 10.26466/opus.441059 | en_US |
dc.identifier.issn | 2528-9527 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.26466/opus.441059 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/3826 | |
dc.description.abstract | Turizm faaliyetlerinin temelinde seyahat olgusu yatmaktadır. Kişiler devamlı oturdukları yerin
dışına seyahat ederek, geçici olarak konaklayarak ve turizm işletmelerinin ürettiği mal ve hizmetleri
talep ederek turizm olayını gerçekleştirmektedirler. Genç nüfus olarak adlandırılan 15-24 yaş
arasındaki kesim; yeni toplumları ve kültürleri keşfetmek için uzak yerlere ferdî veya grup halinde
seyahat ederek gençlik turizmini oluşturmaktadırlar. Gençlerin kişiliklerinin gelişmesinde, özgüvenlerinin kazanılmasında etkili olan gençlik turizmi; sadece dinlenme ve eğlenme faaliyeti olmayıp
eğitim ve öğrenim özelliği de taşımaktadır. Ayrıca gençlik turizminin bir diğer misyonu da ulusal
ve uluslararası barışa ulaşmada katkı sağlayacak olmasıdır. Bu bağlamda; gençlik turizminden
beklenen faydanın tam olarak sağlanabilmesi için gençlerin tatil anlayışlarının ne şekilde olduğu,
beklentilerinin neler olabileceği hususunun tespit edilmesi de gerekmektedir. Çünkü genç insanın
beklenti ve davranışı orta yaş ve yaşlılara göre daha da farklı olmaktadır. Bu çalışmada; gençlik
turizmi kavramı ele alınarak gençlik turizmine yönelik eğitim, organizasyon ve özellikle gençleri
seyahate teşvik eden coğrafi çekicilik faaliyetlerinin dünyada ve Türkiye’de neler olduğu aktarılacaktır. Yine genç talebin seyahat öncesi ve esnasında beklenti ve davranışlarının neler olduğunu
objektif olarak değerlendirebilmek için üniversite öğrencileri arasında anket çalışması yapılacaktır.
Bu anket çalışması sonucunda genç kesimin turizm hareketlerine ivme kazandırabilmek için merkezi ve yerel yönetimler ile turizme hizmet veren özel ve kamu sektörünün yatırım ve yönetim ile
pazarlama-tanıtım alanlarında yapılması gerekenler ayrıntılı olarak incelenecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | en_US |
dc.relation.ispartof | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.26466/opus.441059 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Turizm | en_US |
dc.subject | Gençlik Turizmi | en_US |
dc.subject | Dünyada ve Türkiye’de Gençlik Turizmi | en_US |
dc.subject | Universite Gençliği | en_US |
dc.subject | Universite Gençliği ve Turizm | en_US |
dc.title | Üniversite Gençliğinin Turizme Bakış Açısı: İstanbul Arel Üniversitesi Örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Turizm ve Otelcilik Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-1882-867X | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1516 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1538 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Yılmaz, Gül | |