Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyol, Ceyhun
dc.contributor.authorZengin, Burhanettin
dc.contributor.authorAkkaşoğlu, Süleyman
dc.contributor.authorUlama, Şevki
dc.date.accessioned2023-05-12T07:03:25Z
dc.date.available2023-05-12T07:03:25Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationAKYOL C, ZENGİN B, AKKAŞOĞLU S, ULAMA Ş (2018). DESTİNASYON PAZARLAMASINDA İMAJ ROLÜNÜN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMASI; ARHAVİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Manas Journal of Social Studies, 7(2), 637 - 654.en_US
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3844
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bir turizm destinasyonuna eğitim amaçlı gelen kişilerde oluşan imaj algısını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın kapsamı Artvin Çoruh Üniversitesi Arhavi Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrenciler olarak belirlenmiş ve bu doğrultuda meslek yüksekokulunda eğitim-öğretim gören toplam 161 öğrenciye anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerinin bir destinasyon ile ilgili imaj algılarını oluşturan faktörlerin araştırıldığı çalışma 1-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş olup, elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, üniversite öğrencilerinin tercih ettiği turistik destinasyonlarda en çok dikkat ettiği özellikler; bölgedeki turistik tesislerde ve bölgenin genelinde hijyen ve temizlik standartlarının olması, terör olaylarından uzak bir yer olması, konaklama tesislerinin bütçeye uygun fiyatta olması ve sağlık imkânları açısından bölgenin yeterli olması olmuştur. Modaya uygun bir yer olması, kaliteli bir gece hayatının olması, yöreye ait geleneksel el sanatlarının olması özellikleri ise düşük ortalamalı katılımların olduğu destinasyon özellikleri olmuştur. Araştırma neticesinde, bir destinasyonun imajına katkı sağlamak adına yerel ve merkezi idareler ile sivil toplum kuruluşları, eğitim kurumları ile özel sektör işletmelerine önemli görevler düştüğü neticesi elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİen_US
dc.relation.ispartofManas Journal of Social Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlamasıen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencisien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.titleDESTİNASYON PAZARLAMASINDA İMAJ ROLÜNÜN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMASI; ARHAVİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programıen_US
dc.authorid0000-0003-0613-9743en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage637en_US
dc.identifier.endpage654en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAkkaşoğlu, Süleyman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster