Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToku, Aslı Burcu
dc.date.accessioned2023-07-31T12:07:19Z
dc.date.available2023-07-31T12:07:19Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationTOKU, A. B. Kendini İzleme ve Giyim Ürünlerine Yönelik Tüketim Davranışı İlişkisi. Intermedia International E-journal, 10(18), 72-88.en_US
dc.identifier.issn2149-3669
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.56133/intermedia.1240978
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3940
dc.description.abstractÖZ: Kendini izleme (self-monitoring), sosyal psikolog Snyder’in 1974 yılında ortaya attığı bir kavramdır. Bir kişilik özelliği olan kendini izleme, sosyal etkileşim durumundaki bir bireyin davranışlarını etkileşimde bulunduğu diğer insanlara göre denetleyip düzenlemesinin bir ölçüsüdür. Kendini izleme eğilimi yüksek olan bireyler, farklı ortamlara ve durumlara kolaylıkla adapte olurken, kendini izleme eğilimi düşük olan bireyler ise daha çok gerçek düşünce ve tutumlarını yansıtacak şekilde davranmaktadır. Synder, kendini izlemenin özellikle tüketici davranışları üzerinde etkili olduğunu ve bireylerin diğer insanları referans alarak kişisel sunumlarını şekillendirdiklerini ifade etmektedir. Araştırmanın amacı, kendini izleme eğilimi ve giyim kategorisinde yer alan ürünlerin tüketimi arasında anlamlı bir ilişkinin var olup olmadığının ortaya konmasıdır. Araştırma kapsamında, bireylerin kendini izleme eğilimi Lennox ve Wolfe’un Gözden Geçirilmiş Kendini İzleme Ölçeği (Self-Monitoring Scale: Revised Form) ile belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları, bireylerin kendini izleme eğilimlerinin giyim ürünlerine yönelik olarak yapılan alışveriş sıklığını ve harcanan para miktarını belirleyen bir unsur olmadığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, bireylerin kendini izleme eğilimi ister düşük olsun, isterse de yüksek olsun, giyim ürünleri söz konusu olduğunda başka insanların beğenisine atfedilen önem ile alışveriş sıklığı arasında anlamlı bir ilişki vardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDoç. Dr. Necip Şimşeken_US
dc.relation.ispartofIntermedia International e-Journalen_US
dc.identifier.doi10.56133/intermedia.1240978en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKendini İzlemeen_US
dc.subjectGiyim Ürünlerien_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.titleKendini İzleme ve Giyim Ürünlerine Yönelik Tüketim Davranışı İlişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0710-7436en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage72en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorToku, Aslı Burcu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster