Yayın tarihi için Sosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Science listeleme
Toplam kayıt 534, listelenen: 101-120
-
Mizahi illüstrasyonla, sosyal politik kültürel artistik sorgulamalar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Baskılar altında düşüncelerini ifade edemeyen insanların en güçlü silahı mizahtır. Mizah ile kilitlenmiş kapılar açılır. Mizah, hürriyetin çocuğudur…Düşüncelerin her türlü sansüre uğradığı baskı devirlerinde fıkralar, ... -
Örgütsel bağlılık ve iş tatmini arasındaki ilişkinin x ve y kuşaklarına göre farklılıklarının incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada örgütsel bağlılık ve iş tatmini arasındaki ilişki X ve Y kuşakları arasındaki farklılıklar düzeyinde incelenmiştir. Bu amaçla örgütsel bağlılığın alt boyutları olan "duygusal bağlılık", "devam bağlılığı" ve ... -
Özel ortaöğretim kurumlarında pazarlama yönetimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bilimsel ve teknik alanda ilerleyebilmek, dünyada söz sahibi olabilmenin temel koşuludur. Bu da bireylerin yetiştirilmesiyle, kaliteli ve etkin bir eğitimle söz konusu olabilir. Avrupa Birliğine üye olma çabaları içerisindeki ... -
Türkiye’deki kültürel afişlerin tipografik açıdan incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Afişler, sosyal ve kültürel yaşamın bir parçası ve toplumun önemli bir iletişim aracıdır. Afiş belirli bir iletişim amacının gerçekleşmesi açısından toplumda önemli bir yere sahiptir. Gösterime açık olan yerlerde çeşitli ... -
Ergenlerin problemli mobil telefon kullanımının utangaçlık ve sosyal anksiyete ile ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Genel olarak gelişim kuramcıları çocukluk yıllarından sonra gelişimin en önemli olduğu dönemin ergenlik yılları olduğu üzerinde birleşmektedirler. Günümüz de bilgisayar teknolojisinden sonra gelen cep telefonu teknolojisi, ... -
Pirimer baş ağrılı ergenlerin algılanan stres ve sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın genel amacı, Uluslararası Baş Ağrısı Derneği (IHS)'nin "Baş Ağrısı Bozukluklarının Uluslar arası Sınıflandırması" (ICHD-IIR1) kriterlerine uygun olarak tanı konulan primer baş ağrılı ergenlerin stres ve sosyal ... -
İşitme engelli bireylerde görsel algı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)İnsanoğlu dünyaya gözlerini açtığından itibaren, öğrenmek ve uyum sağlamak için duyuları yardımıyla çevresiyle etkileşimde bulunarak algısal süreçlerde bulunur.” Algılama, duyumsal bir bilgilenme olarak tanımlanırsa, beş ... -
Dergi tasarımında tasarım sorunları ve tasarımda doğruluk ilkeleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Dergi tasarımında, okuyucunun öncelikle karşı karşıya kaldığı tipografik öğeler, derginin kapağında yer alan logo, sayı, yayım tarihi, farklı ülkelere göre belirlenen fiyat, ISBN numarası, o sayının içinde yer alan konuları ... -
Reklamların görsel etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Algılarımızın açık olduğu her an, bir iletişim etkinliği içerisinde bulunabileceğimiz anlamına gelmektedir. Buradan anlıyoruz ki; iletişim, insan yaşantısının en vazgeçilmez olgusudur ve en yaygın kullanımı, görsel yollarla ... -
Lise öğrencilerinde depresyon düzeyi ve anne baba tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada İstanbul'da liselerde okuyan öğrencilerin depresyon düzeyi ve anne baba tutumu arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 3 liseden toplamda 400 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin 167 kız, ... -
Anlatıya dahil olma ölçeğinin (Narrative engagement scale) uyarlama çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2014)... -
İş gerekleri ve kaynaklarının iş - aile çatışması aracılığı ile işe tutkunluk ve tükenmişlik üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, bir yandan iş aile çatışması ile iş gerekleri, iş kaynakları, işe tutkunluk ve tükenme arasındaki ilişki incelenmiş diğer yandan da iş aile çatışmasının iş gerekleri / kaynakları ile tükenme ve işe tutkunluk ... -
Broşür tasarımı ve basımı özelliklerinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tasarımıyla dikkat çekmeyi amaçlayan, marka, ürün, hizmet tanıtımını yapmak için kullanılan basılı malzemeye broşür denir. Afiş ve dergiye göre en önemli farkı, broşürün kısa zamanda tüketilmesine rağmen etkili tanıtım ... -
Stok fotoğrafçılık ve grafik tasarımdaki yeri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Özellikle 1990'lardan sonra renkli medyada yaşanan gelişmeler ve 2000'li yıllarda başlayan dijital fotoğrafçılık imkânı ile stok fotoğraf başlı başına bir sektör ve uzmanlık alanı haline geldi. İnternet dönemi öncesinde, ... -
Okul öncesi özel eğitim kurumlarında pazarlama yönetimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Hizmet pazarlaması, pazarlamanın en çok üzerinde durulan faaliyet alanlarından biridir. Küreselleşme ve beraberinde rekabet, bir hizmet çeşidi olan eğitim sektörünü de etkilemiş ve pazarlama plânlaması kavramı, eğitim ... -
Ölümle çok karşılaşılan servislerde çalışan hemşirelerle meslekleri gereği ölümle karşılaşmayan kişilerde ölüm kaygısı, sürekli kaygı ve umutsuzluk düzeylerinin karşılaştırılması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu tez, meslekleri gereği çok fazla ölüm vakası ile karşılaşan, yetişkin yoğun bakım ve onkoloji servislerinde çalışan hemşireler ile meslekleri gereği ölüm vakası ile karşılaşmayan öğretmen, bankacı ve akademisyenlerin ... -
Üniversite öğrencilerinde aleksitimi ve depresyonun yordayıcısı olarak bağlanma stilleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin aleksitimi ve depresyon düzeyleri üzerindeki yordayıcılığının incelenmesidir. Araştırmanın ikinci amacı ise; demografik özelliklere bağlı olarak üniversite ... -
Televizyon program jeneriklerinde, müzik ve hareketli grafik tasarım ilişkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Kitle iletişim araçlarından olan televizyon, gündelik yaşamın vazgeçilmez bir parçasıdır. Televizyon kanalları izleyici kitlesini kendisinde tutabilmek için, çok çeşitli programlar sunar. Çabuk tüketilen bu sunumların ...