Konu "Tasarım" için Sosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Science listeleme
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11
-
2010-2012 döneminde IMDB’de en yüksek beğeniyi kazanan ilk 10 çizgi animasyon filme ait afişin Hofstede’in kültürel değerler kuramı açısından incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Görsel sanatların en popüler dallarından birisi olan grafik tasarımın sinema ile kesiştiği noktada ortaya çıkan bir ürün olan “Afiş” önemli mesajlar taşıyan bir aracı olarak görevini sürdürmektedir. Günümüzdeki hızlı ... -
Afişlerin görsel ve işlevsel olarak incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Afiş; bir bilgiyi bir haberi, bir duyuruyu herkese iletebilmek için uygulanan; resimli ya da resimsiz bir metin içeren, basılı veya el yazması olarak kullanılan kitle iletişim araçlarından biridir.Afişin amacı bir anlam ... -
Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Tasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline ... -
Çocuklar için medya dünyasında yayınlanabilecek bir karakter oluştururken dikkat edilmesi gereken biçim ve içerik özellikleri ve bir uygulama örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Çocuklara yönelik çizgi karakterlerin oluşturduğu lisans piyasası, dünya ve Türkiye’de hızla büyümeye devam ediyor. Ülkemizde de çok yakın gelecekte piyasaya çıkması beklenen onlarca karakter tasarımı yapılıyor. Bu çalışmada ... -
Görsel iletişimde çocuk afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde son yıllarda afişlerde ve reklamlarda çocuklara yönelik çok fazla ileti olduğu görülmektedir. Çocukların görsel tasarımda kullanılması ne kadar etkili olmaktadır? Afiş hazırlanırken tasarımcı çocuk figürünü ... -
Grafik tasarım ve reklam tasarımı ilişkilerinde kreatif olgu
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Kreatif olgu ya da başka bir ifadeyle, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, eskilerden beri var olan ve de günümüz yüzyılında en çok kullanılan kavramlardan biri olmuştur. Tasarım dünyasının en önemli kavramıdır. Farklı olmak, ... -
Haftalık mizah dergileri ve Türk karikatürünün grafik tasarım yönünden incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2017)Karikatür sanatı, insanların günlük yoğun uğraşları sırasında göremedikleri, geniş bir karmaşa boyutunun içinde saklı olan bazı ipuçlarını insanların gözlerine yansıtan bir büyüteç gibidir. Karikatür, "karikatür olarak, ... -
Kadın görsellerinin kullanıldığı afişlerin hedef kitle üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Araştırmada, Türkiye de 1980 dönemi sonrası kadın afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisinin analizine ilişkin görüşleri tespit edilmiş ve bu görüşlerin yaş, cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyi gibi faktörlerle ... -
Reklamların görsel etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Algılarımızın açık olduğu her an, bir iletişim etkinliği içerisinde bulunabileceğimiz anlamına gelmektedir. Buradan anlıyoruz ki; iletişim, insan yaşantısının en vazgeçilmez olgusudur ve en yaygın kullanımı, görsel yollarla ... -
Stok fotoğrafçılık ve grafik tasarımdaki yeri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Özellikle 1990'lardan sonra renkli medyada yaşanan gelişmeler ve 2000'li yıllarda başlayan dijital fotoğrafçılık imkânı ile stok fotoğraf başlı başına bir sektör ve uzmanlık alanı haline geldi. İnternet dönemi öncesinde, ... -
Ürün ambalajı tasarımının tipografi ve renk faktörüne yansımaları
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ambalaj, ürün ile tüketicisi arasında diyalog kuran bir tanıtım ve iletişim aracıdır. Ürünün dilidir, tüketicisiyle konuşma şeklidir. Ambalaj, tüketiciyi satın alma eylemine hazırlar. Ürünün rakiplerinden daha fazla ...