Başlık için Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection listeleme
Toplam kayıt 132, listelenen: 8-27
-
Afiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Araştırma konusu belirlenirken grafik sanatların sorunları araştırılmış ve bu araştırmaya, afiş tasarımı sırasında yaşanan hedef kitleye uygun tasarımlar yapmak sureti ile afişi amacına ulaştırmak ile ilgili sorunlar konu ... -
Afişlerin görsel ve işlevsel olarak incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Afiş; bir bilgiyi bir haberi, bir duyuruyu herkese iletebilmek için uygulanan; resimli ya da resimsiz bir metin içeren, basılı veya el yazması olarak kullanılan kitle iletişim araçlarından biridir.Afişin amacı bir anlam ... -
Anadolu uygarlıkları seramik desenlerinin tasarım olarak incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2015)... -
Baskı teknolojilerinin gelişimi ile grafik tasarımı uygulamalarının basımında, günümüze gelen süreç içerisinde incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2015)... -
Bilişim teknolojilerindeki gelişmelerin tasarım ve basım endüstrisine etkileri : bu gelişmelerin tasarım programları ve baskı teknolojileri açısından incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Grafik tasarım sektörünü doğrudan ilgilendiren tüm üretim araçları ve tasarım programları açısından bir inceleme olan bu çalışma; sınırları içine giren bilişim alanında, 1950 yılından bu yana olan gelişmelere de gerek ... -
Bir grafik tasarım sorunu olarak görme engellilere yönelik karton ambalaj tasarımında estetik ve işlevsellik algısı üzerine uygulamalar
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2015)... -
Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Tasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline ... -
Broşür tasarımı ve basımı özelliklerinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tasarımıyla dikkat çekmeyi amaçlayan, marka, ürün, hizmet tanıtımını yapmak için kullanılan basılı malzemeye broşür denir. Afiş ve dergiye göre en önemli farkı, broşürün kısa zamanda tüketilmesine rağmen etkili tanıtım ... -
Çağdaş sanatı algılama
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Üzerinde çeşitli tartışmaların yapıldığı, insanlar üzerinde cezbedici, sorgulayan ve kafa karıştırıcı bir etki bırakan Çağdaş Sanat günümüzde sergilenen eserleri ile hala “Bunu sanat yapan şey nedir?” sorusunun cevabını ... -
Çocuk kitaplarının çizgi romana uyarlanması sürecince biçimlemeler
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2016)... -
Çocuklar için medya dünyasında yayınlanabilecek bir karakter oluştururken dikkat edilmesi gereken biçim ve içerik özellikleri ve bir uygulama örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Çocuklara yönelik çizgi karakterlerin oluşturduğu lisans piyasası, dünya ve Türkiye’de hızla büyümeye devam ediyor. Ülkemizde de çok yakın gelecekte piyasaya çıkması beklenen onlarca karakter tasarımı yapılıyor. Bu çalışmada ... -
Çocuklara yönelik dergi ve kitaplarda tipografi sorunları
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Hedef kitlelere özel konularla ilgili bilgi ve düşüncelerin aktarıldığı dergi ve kitaplardaki çeşitlilik her geçen gün artmaktadır. Çocuk dergi ve kitapları, çocuğun okul dışında geçirdiği zamanın daha verimli olarak ... -
Dergi kapak tasarımlarında tipografik öğelerin analizi ve görsel algı ilkelerine göre değerlendirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Grafik tasarımı yapılan her türlü çalışmada; (gazete, dergi, kitap, her türlü matbuu evrak, ambalaj, etiket vb.) tipografik unsurlar tasarımın olmazsa olmaz yapı taşlarıdır. Tamamı resim olan bir tasarımda dahil en azından ... -
Dergi tasarımında tasarım sorunları ve tasarımda doğruluk ilkeleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Dergi tasarımında, okuyucunun öncelikle karşı karşıya kaldığı tipografik öğeler, derginin kapağında yer alan logo, sayı, yayım tarihi, farklı ülkelere göre belirlenen fiyat, ISBN numarası, o sayının içinde yer alan konuları ...