dc.contributor.advisor | Ganiz, Selahattin | en_US |
dc.contributor.author | Çağlayan, Hasan Turgut | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-02-10T12:58:23Z | |
dc.date.available | 2016-02-10T12:58:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Çağlayan, H.T. (2014). Trafik ve trafik işaretlerinin tarihsel evrimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/52 | |
dc.description.abstract | Trafik denildiğinde akla gelenler, yollar, hanlar, kervansaraylar, köprüler ve trafik işaretleridir ve insan var olduğundan bu yana tarihsel bir gelişim göstermişlerdir. Yollar, tekerlek icat edilmeden önce büyük hayvanlar tarafından açılmıştı. Fillerin, mandaların ve gergedanların geçtiği yerlerde açtığı izler insanoğlunun kullandığı ilk yollardı. Tekerleğin icadıyla yol yapımları başlamış oldu. Bu yolların en önemlilerini Roma yolları oluşturmaktaydı. Via Appia bu yollara bir örnektir. Asya?da ise en önemli yollara İpek Yolu ve Çay Yolu, Güney Amerika?da ise İnka?ların yapmış olduğu Sierra ve Lama Yolu örnek olarak gösterilebilir.Orta Çağda Roma İmparatorluğu?nun çöküşünden sonra ulaşımda da gerileme başladı. 16. yüzyılda Tudor Dönemi?nde ulaşım hala yavaş ve rahatsız ediciydi.17.yüzyılın ortalarından itibaren, büyük kasabalar arasında düzenli bir şekilde posta arabaları çalışmaya başladı. Ne yazık ki, bunlar hem çok pahalı hem de yaylanma olmadığı için, kötü yollarda rahatsız bir yolculuğa neden oluyordu.18. yüzyıl ?da Avrupa?da yolcu ve yük arabalarıyla düzenli olarak insan ve eşya taşımacılığı başlamıştı. Ne var ki, yolların bozuk ve bakımsız olması yolculuğu engelliyordu. 19. yüzyılda demiryollarının gelişmesiyle birlikte yol yapımı geriledi. Yalnızca kentlerdeki sokaklar ve demiryollarıyla bağlantılı yollara önem verildi. Yüzyılın sonuna doğru yeni bir taşıma aracı olarak bisikletin ortaya çıkması daha iyi yolların yapılmasını sağladı. Han, kervansaray ve köprüler yolların yapımını izledi. Han ve kervansaraylar, ya yol üzerinde ya da yola çok yakın yerlerde bulunuyordu. Köprülerse yolları çoğunlukla nehir üzerinde birbirine bağlamak için inşa ediliyordu. Yolların başlangıcından günümüze, trafik ve trafik işaretleri de doğal olarak bu evrimin içinde yer aldı. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yollar | en_US |
dc.subject | Han ve Kervansaraylar | en_US |
dc.subject | Köprüler | en_US |
dc.subject | Trafik | en_US |
dc.subject | İşaret | en_US |
dc.title | Trafik ve trafik işaretlerinin tarihsel evrimi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Çağlayan, Hasan Turgut | en_US |