Başlık için İşletme Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 65-84
-
The linkage between Turkish managers’ leadership orientations and their innovativeness feature: an empirical study
(Canadian Center of Science and Education, 2013)The dual issues of leadership features and innovativeness constitute an important component of the related literature along with the studies focusing on the connections between these two. The current study considers this ... -
The long-run performance of initial public offerings: The case of Turkey
(2010)The purpose of this paper is to investigate the long run stock price behavior of initial public offerings (IPOs) in Turkey. Our sample consists of 126 IPOs for the period from 1995 to 2000. We use four different methodologies ... -
THE MEDIATING ROLE OF WORK ENGAGEMENT IN THE EFFECT OF ETHICAL LEADERSHIP AND ORGANIZATIONAL DEMOCRACY ON ORGANIZATIONAL IDENTIFICATION
(MEHMET AKIF ERSOY UNIV, 2023)Ethical behaviors of leaders create positive effects on employees towards work and personal life. The use of democratic systems in state administration and in every ordinary field of life today increases the pressures to ... -
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2015)Bu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli ve okunulan bölüm boyutlarıyla ... -
Mobil Cüzdan Kullanım Niyeti ve Kişisel Yenilikçiliğin Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı kullanımları dünya genelinde hızla yaygınlaşmakta olan mobil ödeme sistemlerini kullanma niyetleri üzerine etki eden faktörlerin belirlen- mesi ve kişisel yenilikçiliğin bu ilişkiler üzerindeki aracılık ... -
Moda odaklı karar verme stilinin alışveriş merkezi sadakati ilişkisinde alışveriş merkezi teknolojik donanım tercih nedeni rolü
(2017)Alışveriş merkezleri tüketicilerin yaşamlarındaki değişken yaşam stillerinin gösterildiği tüketim ve sosyal paylaşım alanları olarak önemli rol oynamaktadır. Aynı zamanda, postmodern dönemlerin ortak alanları olan alışveriş ... -
The Moderating Roles of Remote, Hybrid, and Onsite Working on the Relationship between Work Engagement and Organizational Identification during the COVID-19 Pandemic
(MDPI, 2022)Flexible working practices have become commonplace due to the emergence of the turbulent environment that emerged during the COVID-19 pandemic, which forced organizations to change their business models, structures, ... -
MUHASEBE VE KAPİTALİZM; TANZİMAT DÖNEMİ İKTİSADİ ZİHNİYETİ VE ŞİRKET-İ HAYRİYE MUHASEBE DÜZENİ
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2019)ÖZ Günümüzde küresel boyut kazanan kapitalizmin; özellikleri, üretim biçimi ve dinamiklerinin yanı sıra ortaya çıkış tarihi de önemli bir tartışma konusudur. Ortaya çıkış tarihini belirlemek, kapitalizmin doğru ve ... -
A multivariate comparison of foreign-owned versus domestically-owned private firms: The case of top 500 industrial enterprises in Turkey
(2010)This paper examines the major aspects of conduct and performance that distinguish foreign-owned firms that operate in Turkey from domestically-owned firms. The firms that are analyzed are among the top 500 industrial ... -
Organizasyonel Yeniliğin ve Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisi: Bir Sanayi Firması Uygulaması
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2021)Günümüzde işletmelerin yenilik performanslarını arttırabilmeleri yeteneklerine güvenilen iş görenlerin yaratıcı düşüncelerini açığa çıkarmaları ile mümkün olabilmektedir. Çalışanlarda yaratıcı fikirlerin açığa çıkmasını ... -
ORTAK MARKALAMADA ALGILANAN FAYDANIN MARKA AŞKINA ETKİLERİ: HAVAYOLU ORTAK MARKALI KREDİ KARTI KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F., 2018)Markaların zenginleştirilmesinde ve genişletilmesinde kullanılan stratejiler arasında yer alan ortak markalama, havayolu şirketlerinin marka yönetiminde kullandıkları önemli bir yöntemdir. Havayolu ortak markalı kredi ... -
Öğretim üyelerinin hizmetkâr liderlik davranışları ve ardılları üzerine bir araştırma
(2013)İçinde yaşadığımız bilgi çağı, tüm konularda olduğu gibi liderlik anlayışında da önemli değişimleri beraberinde getirmektedir. Bu değişim sonucunda kendisine hizmet edilen ve kendi çıkarları peşinde koşan liderlik anlayışının ... -
ÖRGÜTSEL PAZAR YÖNELİMİNİN YÖNETİM İNOVASYONUNA ETKİSİNDE İŞ KARMAŞIKLIĞININ ROLÜ
(Beykoz Üniversitesi, 2020)Yönetim inovasyonu son yıllarda örgütsel performansa pozitif etki yaratması ve sürdürülebilir rekabet avantajı yaratması dolayısıyla araştırma ve uygulama alanında önemli bir kavram haline gelmiştir. Özellikle teknoloji ... -
Örgütsel Satın Alma Davranışı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
(2021)Bu araştırmanın amacı, Bunn (1994) tarafından geliştirilen örgütsel satın alma davranışı ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanarak geçerliğinin ve güvenirliğinin ortaya konmasıdır. Ölçeğin Türkçe’ye çevrilmesinde ileri çeviri tekniği ... -
Pandemi Sürecindeki Zaman Yönetimi ve Çalışan Performansı İlişkisinde İşe Adanmışlık Kavramının Aracı Rolü
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2022)Bu araştırmada işe adanmışlığın işletme başarısının kilit kavramları olan zaman yönetimi ve çalışan performansı ilişkisine etkisi, pandemiden en çok etkilenen hizmet sektöründe güvenlik firmaları özelinde incelenmiştir. ... -
PANDEMİ SONRASI OLUŞAN VUCA ORTAMININ ÇALIŞAN İNSAN KAYNAKLARI KAYGI DÜZEYİ VE VERİMLİLİĞİ ÜZERİNE ETKİSİ
(Yönetim Bilimleri Dergisi, 2022)Günümüz dünyası, Covid-19 ile birlikte değişimin hızının ve kapsamının belirle- nemediği, planlama ve öngörü yapmanın zorlaştığı tam anlamıyla bir VUCA orta- mı yaşamaktadır. VUCA, ilk olarak 1987’de kullanılan ve Warren ... -
Pazarlama Bilim Dalında Yazılmış Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Bibliyometrik Profilinin İncelenmesi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2020)Çalışmada, 2010-2020 yılları arasında “Pazarlama Bilim Dalı”’nda yazılmış Yüksek lisans ve Doktora tezlerinin; çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Pazarlama alan ... -
PERSONEL GÜÇLENDİRME VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK META-ANALİZ ÇALIŞMASI
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F., 2020)Bu çalışmada personel güçlendirmenin örgütsel bağlılık üzerindeki etki büyüklüğünü belirlemek amacıyla yapılan, birbirinden bağımsız çalışmalardan elde edilen sonuçların birleştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın temel ... -
The process of branding a city-Antakya as a model
(World Cultural Tourism Association, 2010)In studies about the branding of destinations, one finds the need to involve all the local and international stakeholders in the process of SWOT analysis and prepare a unique action plan. The Brand Destination Project of ... -
PSİKOLOJİK SÖZLEŞME İHLALİNİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ARACI ROLÜ
(Cahit AYDEMİR, 2019)Bu çalışmanın amacı işgörenlerin psikolojik sözleşme ihlali algılarının örgütsel sessizliğe etkisini incelemek ve kişilik özelliklerinin bu etki üzerindeki aracı rolünü belirlemektir. İlgili alan yazın incelendiğinde; ...