Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Akdemir, AliMert Karagöz, Aslı
Salihoğlu, Gülay
Konakay, Gönül
Adalı, Pınar
Koçyiğit, Erol
Zaimoğlu, Özlem
Metadata
Show full item recordCitation
Akdemir, A., Mert Karagöz, A., Salihoğlu, G., Konakay, G., Adalı, P., Koçyiğit, E., Zaimoğlu, Ö. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi. 4.1, 52-90.Abstract
Bu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli ve okunulan bölüm boyutlarıyla araştırmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2013-2014 eğitim öğretim dönemindeki İstanbul Arel Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile belirlenen 1514 öğrenciye anket uygulanmıştır. İstatistiksel analizlerde t testi, tek yönlü varyans analizi(one-way Anova), Kariyer Planları ve Motivasyon Düzeyleri arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla Korelasyon analizi yapılmıştır. Kariyer ve motivasyon için yapılan geçerlilik ve güvenirlilik analizlerine göre kariyeri oluşturan soruların Cronbach Alfa katsayısı 0,798 ve Cronbach Alfa değeri 0,742 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin eğitim gördükleri Üniversite, eğitim alanı ile kariyer planları ve motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kariyer ile motivasyon düzeyi arasında pozitif yönde bir ilişki vardır.