Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkdemir, Alien_US
dc.contributor.authorMert Karagöz, Aslıen_US
dc.contributor.authorSalihoğlu, Gülayen_US
dc.contributor.authorKonakay, Gönülen_US
dc.contributor.authorAdalı, Pınaren_US
dc.contributor.authorKoçyiğit, Erolen_US
dc.contributor.authorZaimoğlu, Özlemen_US
dc.date.accessioned2017-02-08T06:11:48Z
dc.date.available2017-02-08T06:11:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAkdemir, A., Mert Karagöz, A., Salihoğlu, G., Konakay, G., Adalı, P., Koçyiğit, E., Zaimoğlu, Ö. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi. 4.1, 52-90.en_US
dc.identifier.issn2146-9237
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/734
dc.descriptionAkdemir, Ali (Arel Author), Mert Karagöz, Aslı (Arel Author), Salihoğlu, Gülay (Arel Author), Adalı, Pınar (Arel Author), Koçyiğit, Erol (Arel Author), Zaimoğlu, Özlem (Arel Author).en_US
dc.description.abstractBu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli ve okunulan bölüm boyutlarıyla araştırmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2013-2014 eğitim öğretim dönemindeki İstanbul Arel Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile belirlenen 1514 öğrenciye anket uygulanmıştır. İstatistiksel analizlerde t testi, tek yönlü varyans analizi(one-way Anova), Kariyer Planları ve Motivasyon Düzeyleri arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla Korelasyon analizi yapılmıştır. Kariyer ve motivasyon için yapılan geçerlilik ve güvenirlilik analizlerine göre kariyeri oluşturan soruların Cronbach Alfa katsayısı 0,798 ve Cronbach Alfa değeri 0,742 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin eğitim gördükleri Üniversite, eğitim alanı ile kariyer planları ve motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kariyer ile motivasyon düzeyi arasında pozitif yönde bir ilişki vardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEkonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslek Yüksek Okuluen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü.en_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü.en_US
dc.authoridTR7539en_US
dc.authoridTR45528en_US
dc.authoridTR41326en_US
dc.authoridTR162999en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster