Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTufan, Rıfaten_US
dc.contributor.authorSusar Özdil, A. Filizen_US
dc.date.accessioned2017-02-14T08:05:05Z
dc.date.available2017-02-14T08:05:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationTufan, R., Susar Özdil, A. F., (22-25 Kasım 2011). Pazarlama iletişiminde yeni bir mecra: mağaza radyoculuğu. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi,İstanbul Arel Üniversitesi. İzmir: Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi. 09. Ocak 2012,103-116.en_US
dc.identifier.issn1309-24X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/750
dc.descriptionTufan, Rıfat (Arel Author), Susar Özdil, A. Filiz (Arel Author) --- Conference: 16. Ulusal Pazarlama Kongresi,İstanbul Arel Üniversitesi, 22-25 Kasım 2011.en_US
dc.description.abstractPerakende sektörü son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı büyüyen sektörlerden biri haline gelmiş ve pek çok büyük perakende şirketi ülkemizde yatırım yapmaya başlamıştır. Perakende sektöründe faaliyet gösteren pek çok işletme hem çalışanlarla hem de tüketicilerle ilişkilerinde farklı ve yeni mecraları kullanmaktadır. Bunların belki de en yenisi mağaza radyoculuğudur. Çalışmanın amacı, geniş kitlelere seslenebilen ilk elektronik kitle iletişim aracı olan radyonun, pazarlama stratejilerinde ne şekilde konumlandırıldığını saptamak ve Türkiye’de pazarlama uygulamalarında giderek yaygınlaşan bu yeni yayıncılık anlayışını “pazarlama iletişimi” kategorisine sokarak, daha ileri çalışmalara kaynak sağlamaktır. Bu bildiride mağaza radyoculuğunun pazarlama ve kurumsal iletişim bağlamında bir tartışması yapılacak ve aynı zamanda mağaza radyoculuğu uygulamaları yayıncılık faaliyetleri kapsamında ele alınacaktır. Mağaza radyo yayıncılığı, şirketlerin hem pazarlama hem de kurumsal iletişimine destek vermek gibi işlevleri yerine getirmektedir. Bir alan araştırmasına dayalı olarak ve nitel yöntem kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, hem radyo programcıları hem de pazarlama ve kurumsal iletişim temsilcileriyle yüz yüze ve derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda; müşterileri mağaza içinde alışveriş yaparken kampanyalardan haberdar etmek, indirimli ürünleri ve promosyonları vurgulamak, mağaza zincirlerinde dinlenen müziği standartlaştırmak ve daha kaliteli kılmak, kurum içi iletişimi artırmak, çalışanlara eğitim vermek, tüketicileri ürünler hakkında uzmanlar aracılığı ile bilgilendirmek-bilinçlendirmek, müşteri memnuniyetini sağlamak, satışları artırmak başlıkları kapsamında veriler elde edilmiştir. Mağaza radyoculuğu, kurumsal iletişime yeni bir mecra sunarken, radyo yayıncılık pratiklerinde de önemli değişikliklere sebep olmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneğien_US
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama İletişimien_US
dc.subjectRadyo Yayıncılığıen_US
dc.subjectKurumsal İmajen_US
dc.titlePazarlama iletişiminde yeni bir mecra: mağaza radyoculuğuen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü.en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issueOcak 2012en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster