Görsel iletişim aracı olan fotoğrafın katalog tasarımlarındaki rolü (Elazığ ili tanıtım kataloğu örneği)
Citation
Pişkin, S. (2013). Görsel iletişim aracı olan fotoğrafın katalog tasarımlarındaki rolü (Elazığ ili tanıtım kataloğu örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
İnsanoğlu varoluşundan beri çevresindeki her şeyi kendi amaçları ve yararları doğrultusunda kullanmayı amaçlamıştır. İlk çağ insanları bile mağara duvarlarına yaptıkları resimlerle en kolay iletişim şekli olan görsel iletişimin ilk örneklerini vermeye başlamışlardır. Bununla birlikte değişik görsel iletişim araçları günümüze kadar gelmiştir. Bu çalışmamızda görsel iletişimin aracı olan fotoğrafın iletişimsel, görsel ve grafiksel açıdan insan yaşamına kattığı etkiler üzerinde durulmuştur. İnsanlar, günümüz teknolojisine ayak uydurmak için iletişim şekilleri geliştirmişlerdir. Bunlardan en önemlisi olan grafik tasarım, günümüzün en gelişmiş, görsel ve iletişimsel unsuru olarak kullanılmaktadır. Bu konuda fotoğrafın katkısı büyüktür. Özellikle basılı ilanlarda fotoğraf, en çok kullanılan materyal haline gelmiştir. Görsel iletişim aracı olan fotoğrafın katalog tasarımlarındaki rolü ise, katalogu oluşturan en önemli araç olması ve mesajı doğru ve etkin bir şekilde iletmesidir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırmanın yöntemine, ikinci bölümünde iletişim ve fotoğrafın rolüne, üçüncü bölümde grafik sanatı ve katalog tasarımına, dördüncü bölümde tanıtımı yapılacak Elazığ İli’nin genel bilgilerine ve beşinci bölümde ise uygulama ve analiz kısmına yer verilmiştir.