dc.contributor.advisor | Ertan, Güler | en_US |
dc.contributor.author | Baş, Özlem Tuğba | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-02-12T13:20:56Z | |
dc.date.available | 2016-02-12T13:20:56Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Baş, Ö.T. (2014).Görsel iletişimde grafik tasarımcının hedef kitle üzerindeki etkisi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/81 | |
dc.description.abstract | Görsel iletişimde hedef kitle ile ilgili; kültürel bilgi, pazar analizi, hedef kitlenin bilgi seviyesi gibi her tür veri, tasarımcı için önem taşır. Tasarımcı hedef kitlesini ne kadar iyi tanırsa, kitle üzerindeki etkisi de o denli artar. Reklam verenlerin, ürettiklerini satmak ve hedef kitleye daha çok tükettirmek amacıyla ayırdıkları yıllık reklam bütçeleri milyar dolarları geçmektedir. Küresel sermaye, amaçları doğrultusunda ulus devletlerini zayıflatarak ülkelerde kültür yozlaşmasına yol açmaktadır. Aynı zamanda gelişmiş ülkeleri listesinde geriye atıp, önceliğine az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeleri almaktadır. Bu ülkeleri borçlandırıp kendine bağımlı hale getirdikten sonra istediklerini dikte ettirerek yeni pazarlar elde etmektedir. Elde ettikleri pazarlara girdiklerinde, hedef kitlenin farkındalığını en aza indirmek için önce o ülkenin yazılı ve görsel medyasını yerli işbirlikçileri vasıtasıyla satın alır. Satın alınmayanlar ise gelirlerinin büyük bir kısmını küresel sermaye yoluyla sağlamaktadır. Burada bir kısır döngü ortaya çıkar. Medya hedef kitleye iletmesi gereken gerçekleri görmezden gelmezse, gelir kaynağından olacaktır. Sağlıksız bir ürünün sağlıksız olduğunu söyleyecek medyanın, reklam vereni yine o sağlıksız ürünün sahibi olan firmadır. Bu kısır döngüden en büyük zararı hedef kitle görmektedir. Hayvanlar, bitkiler kısacası doğa bununla birlikte kültür ve birçok kavram da bu zararın etkisi altındadır. Medyada bilinçli bir şekilde bir kanalda fazla kilolardan kurtulmanın yolları aranırken diğer taraftan bir yağ firmasının sponsor olduğu kilo aldıran yemeklerin yapıldığı yemek programları karşımıza çıkabilmektedir. Grafik tasarımın buradaki görevi hedef kitlenin bunları fark etmemesi için tasarımlar yapmaktır; doğaya zarar veren bir şirkete yapılan çevre dostu logo ve kurumsal kimlik ile dikkat çekmeden ve sempati uyandırarak, çevreye zarar vermesini devam ettirebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Grafik Tasarım | en_US |
dc.subject | Görsel İletişim | en_US |
dc.subject | Hedef Kitle | en_US |
dc.subject | Popüler Kültür | en_US |
dc.subject | Propaganda | en_US |
dc.subject | Siyasal Reklam | en_US |
dc.subject | Renk | en_US |
dc.title | Görsel iletişimde grafik tasarımcının hedef kitle üzerindeki etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Baş, Özlem Tuğba | en_US |