dc.contributor.advisor | Ertan, Güler | en_US |
dc.contributor.author | Ünsal, Mustafa | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-02-12T14:29:19Z | |
dc.date.available | 2016-02-12T14:29:19Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Ünsal, M. (2014). Grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada tipografi ve görseller arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/83 | |
dc.description.abstract | Günümüz bir iletişim ve enformasyon çağıdır. Kalabalık şehir merkezlerinde yoğun is tempolarında çalışan bireylerin etrafı yüzlerce görsel mesaj ve grafik tasarım ürünü ile sarılmıştır: Amblem ve logolar, ilanlar, afisler, kitap, dergi ve albüm kapakları, gazeteler ve reklam panoları... Tüm bu grafik tasarım ürünleri bir biriyle büyük bir rekabet içindedir. Grafik tasarımın amacı okunan ve izlenen iki boyutlu görüntüleri tasarlayarak izleyiciye bir mesaj iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. Grafik tasarım ürününün başarısı, mesajını hedef kitlesine iletebilmesine bağlıdır. Mesajın basarıyla iletilebilmesi için ise tasarımda görsel bütünlük oluşturmak gerekmektedir. Grafik tasarımda görsel bütünlük, tüm tasarım elemanlarının birbiriyle ilişki içinde düzenlenerek tamamlanmışlık hissi yaratılmasıyla sağlanır. İzleyici bir mesajda daima bütünlük arar; aksi halde tasarıma olan ilgisini kaybeder. Sağlıklı bir iletişim için grafik tasarımcı birçok farklı alanda uzmanlaşmalıdır. Temel tasarım eleman ve ilkeleri; grafik tasarımın temel elemanları olan format, görsel ve tipografi; görsel algılama bu alanların basında gelmektedir. Tipografik elemanlar, sözel bilgileri içeren ve ileten harf, rakam ve noktalama işaretlerinden oluşan yazılarken; görsel elemanlar fotoğraf ve illüstrasyonlardır. Fotoğraf, ışığa duyarlı bir malzeme üzerine ışığın odaklanması ile oluşturulan görüntülerin genel adıyken; illüstrasyon çizim, boyama ya da bilgisayar ortamında alanında uzman programlarla resimleme gibi tekniklerle oluşturulan, biçimden çok konuyu vurgulayan görsellerdir. İnsan gözü etrafında gördüğü şeyleri bir bütün olarak algılamaktadır. Ve bu algılama modelinde parçaların tek baslarına sahip oldukları özelliklerin bütüne olan katkıları önem kazanmaktadır. Bu çalışma, grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada görseller ve tipografi arasında kurulacak olan ilişkinin önemine dikkat çekmiş; bu ilişkinin kalitesinin nasıl yükseltileceği sorununa cevaplar bulmaya çalışmış ve vurgulamıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Grafik Tasarım | en_US |
dc.subject | Tipografi | en_US |
dc.subject | Bütünlük | en_US |
dc.title | Grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada tipografi ve görseller arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Ünsal, Mustafa | en_US |